جایزه صلح نوبل در دست بازماندگان بمباران اتمی ژاپن_دانشجو

جایزه صلح نوبل در دست بازماندگان بمباران اتمی ژاپن

[ad_1]
به گزارش دانشجو

آخرین اخبار ورزشی ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی و اقتصادی را در دانشجو دنبال کنید.


به گزارش

خبرگزاری موج


 به نقل از رویترز، جایزه صلح نوبل سال ۲۰۲۴ به سازمان ژاپنی بازماندگان بمباران‌های اتمی هیروشیما و ناکازاکی تعلق گرفت.

کمیته جایزه نوبل روز جمعه در بیانیه‌ای خبرداد که تصمیم گرفته است که جایزه صلح نوبل سال ۲۰۲۴ را به سازمان ژاپنی «نیهون هیدانکیو»، که مربوط به بازماندگان بمباران‌های اتمی این سرزمین از سوی آمریکا است، اعطا کند.

این جنبش مردمی متشکل از بازماندگان بمباران اتمی از هیروشیما و ناکازاکی، جایزه صلح امسال را برای کوششهای خود به منظور دستیابی به جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای و عدم منفعت گیری مجدد از سلاح‌های هسته‌ای در جهان دریافت کرد.

شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن، در ماه‌های آخر جنگ جهانی دوماز سوی آمریکا مقصد بمباران اتمی قرار گرفتند، جنایتی که تبدیل کشته شدن صدها هزار غیرنظامی شد.


دسته یندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع