صادرات نفت در نیمه نخست امسال به ۲۳.۲ میلیارد دلار رسید_دانشجو

صادرات نفت در نیمه نخست امسال به ۲۳.۲ میلیارد دلار رسید

[ad_1]
به گزارش دانشجو

آخرین اخبار ورزشی ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی و اقتصادی را در دانشجو دنبال کنید.


به گزارش

خبرگزاری موج


، بازدید آمار گمرک ایران مشخص می کند که مقدار صادرات نفت در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ برابر با ۲۳.۲ میلیارد دلار نفت بوده است.

این چنین در این زمان ۲۸.۱ میلیون تن محصولات پتروشیمی به قیمت ۱۱.۳ میلیارد دلار صادر شده است که به لحاظ وزن ۵ درصد و از حیث قیمت ۷ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است؛ پیش‌تر سهم صندوق گسترش ملی از درآمدهای نفتی ۴۰ درصد می بود اما با دریافت مجوز دولت از مقام معظم رهبری، سهم صندوق گسترش ملی به ۲۰ درصد افت یافته، بر این مبنا سهم دولت از فروش نفت به ۶۵ درصد افزایش یافته است.

 


دسته یندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع