خودروی شیائومی با نام SU7 و در نسخههای استاندارد، پرو و مکس داخل بازار میبشود
[ad_1]
شیائومی علاوهبر بازار موبایل، وجود پررنگی در دیگر حوزهها دارد. این کمپانی با حمایتاز استارتاپها بهصورت غیرمستقیم در بازار ماشین هم فعالیت میکند. اما این شرکت در آخرین روزهای مارس ۲۰۲۱ قبول کرد که به صنعت خودروسازی نیز ورود اشکار خواهد کرد. بعد از نزدیک به سه سال اکنون تصاویر و اطلاعات اولیه از خودروی منتسب به شیائومی در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) انتشار شده؛ این کار مشخص می کند شیائومی در اغاز ورود رسمی به صنعت خودروسازی است و بهزودی ناظر معارفه اولین خودروی آن خواهیم می بود. مسئله دلنشین این که نیرومندترین نسخه از این ماشین چیزی در نزدیک به ۶۶۰ اسب بخار قوت خواهد داشت.
ابعاد نخستین خودروی شیائومی
مطابق اطلاعات حاضر، خودروی شیائومی SU7 نام دارد و به پیشرانه همه الکتریکی تجهیزاست. این ماشین در دو نسخه و با کدهای BJ7000MBEVR2 و BJ7000MBEVA1 حاضر خواهد می بود که اولی به نسخه تک موتوره و دومی به نسخه دو موتوره اشاره دارد. از لحاظ ابعاد باید او گفت شیائومی SU7 طولی برابر با ۴۹۹۷ میلیمتر، عرضی برابر با ۱۹۶۳ میلیمتر و ارتفاعی برابر با ۱۴۵۵ میلیمتر دارد؛ فاصله محوری این ماشین نیز به ۳۰۰۰ میلیمتر میرسد. با این چنین ابعادی، ماشین شیائومی در قیاس با تسلا مدل ۳ و نیو ET5 جثه بزرگتری دارد و در دسته سدانهای سایز متوسط قرار میگیرد.
مسئله شگفت این که خودروی شیائومی توسط خود این کمپانی تشکیل نمیبشود. اطلاعات حاضر در سایت وزارت صنعت و فناوری چین حاکی از آنست مأموریت تشکیل این سدان برقی بر مسئولیت شرکت BAIC و یکی از زیرشاخههای آن خواهد می بود. یقیناً برخی از نشریات محلی ادعا میکنند شیائومی با کسب مجوزهای ملزوم از گروه خودروسازی BAIC و راهاندازی خط تشکیل، SU7 را در یکی از مجموعههای داخلی خود مونتاژ خواهد کرد.
پرو و مکس، این بار در صنعت خودروسازی!
همانند برخی از تلفنهای همراه، خودروی شیائوی SU7 هم در نسخههای استاندارد، پرو و مکس راهی بازار خواهد شد. نسخه استاندارد که نیروی خود را از پیشرانه تکموتوره دریافت میکند، وزنی برابر با ۱۹۷۰ کیلوگرم دارد. پیشرانه نسخههای پرو و مکس دوموتوره است. بههمین جهت این دو نسخه سنگینتر می باشند و وزنی برابر با ۲۲۰۵ کیلوگرم دارند.
مشخصات فنی
نسخه استاندارد ماشین شیائومی SU7 به موتور برقی ساخت شرکت United Automotive Electric Systems تجهیزاست. این موتور ۲۲۰ کیلووات یا ۲۹۵ اسب بخار قوت دارد. بد نیست اشاره کنیم که شرکت سازنده این موتور با همکاری بوش و شرکت Zhonglian Automotive Electronics پایهگذاری شده است.

پیشرانه نسخه پرو و مکسِ شیائومی SU7 شامل دو موتور برقی میبشود. این موتورها ۲۹۵ و ۳۶۸ اسب بخار قوت دارند. با این حساب مجموع قوت این نسخهها به چیزی در نزدیک به ۶۶۰ اسب بخار قوت میرسد که رقم زیاد مناسبی است. موتور این نسخهها از شرکت Suzhou Inovance Automotive فراهم میبشود.
باتری نسخه استاندارد ماشین شیائومی SU7 از نوع لیتیوم آهن فسفات (LFP) و ساخت شرکت FinDreams است. احتمالا بدانید این شرکت از زیرمجموعههای BYD محسوب میبشود. نسخههای پرو و مکس از باتری لیتیوم یونی ساخت کمپانی معروف CATL سود میبرند. بر پایه برخی شایعه ها SU7 به فناوری ۸۰۰ ولتی تجهیزاست. اگر این شایعه ها درست از آب دربیاید، باتری خودروی شیائومی همانند پورشه تایکان در وقتی زیاد کم شارژ خواهد شد.

خودروی شیائومی و منفعتمندی از فناوری خودران
ماشین شیائومی SU7 به فناوری رانندگی خودکار تجهیزاست. برای کارکرد بهتر و قابلیتهای زیاد تر، این سدان برقی با سیستم لایدار آپشنال قابل خواست خواهد می بود. ماژول مربوط به این سیستم روی سقف نصب میبشود. مطابق اطلاعات حاضر، نسخههای پرو و مکس در حالت استاندارد با باله عقب متحرک به دست مشتریان خواهد رسید.
قیمت احتمالی و زمان اراعه
آنطور که یک منبع مطلع از پروژه شیائومی SU7 اظهار کرده است، تشکیل زیاد این خودروی برقی از ماه دسامبر ۲۰۲۳ و اراعه آن به بازار از ماه فوریه ۲۰۲۴ اغاز میبشود. مینگ-چی کو تحلیلگر معروف دنیای دیجیتال و محصولات اپل، پیشبینی میکند شیائومی سالانه ۵۰ الی ۶۰ هزار دستگاه از SU7 را با قیمت پایه کمتر از ۳۰۰ هزار یوان تشکیل خواهد کرد. این رقم معادل تقریباً ۴۰ هزار دلار یا ۲ میلیارد تومان میبشود.
[ad_2]
منبع