هوش مصنوعی در لوازم خانگی ایرانی؛ کدام برند؟ کدام محصول؟

هوش مصنوعی در لوازم خانگی ایرانی؛ کدام برند؟ کدام محصول؟

[ad_1]


به نقل از

خبرگزاری موج


، تحقیق و گسترش در راستای هوشمندسازی محصولات خود قرار دارند، به این علت به زودی ناظر وجود لوازم خانگی ایرانی تجهیزبه هوش مصنوعی از برندهای گوناگون در بازار خواهیم می بود.

به حرف های متخصصان، هوش مصنوعی یا AI در آینده‌ای نزدیک زندگی همه افراد جامعه را تحت تاثییر خود قرار می‌دهد و سبک زندگی جدیدی با هوش مصنوعی شکل خواهد گرفت یا بهتر است بگوییم در تعداد بسیاری از کشورهای پیشرفته شکل گرفته است.

برخی صنایع همچون لوازم خانگی، پیشگام منفعت گیری از هوش مصنوعی می باشند و نقش AI در تشکیل لوازم خانگی دنیا روز به روز پررنگ‌تر می‌بشود. راحتی، کارایی و امکانات بالای لوازم خانگی مبتنی بر هوش مصنوعی علتشده تا این محصولات محبوبیت بسیاری بین قشرهای گوناگون مردم اشکار کند.

کنترل از راه دور با منفعت گیری از اینترنت اشیا (IOT)، شناسایی سریع معایب و خرابی کالا و در نتیجه تعمیر راحت‌تر با هزینه کمتر، ایمنی زیاد تر، کاربری آسان‌تر، بهینه‌سازی مصرف انرژی، شخصی‌سازی و … تنها بخشی از مزیت‌های منفعت گیری از هوش مصنوعی در تولیدات لوازم خانگی به حساب می‌آیند.

اکنون تعداد بسیاری از برندهای نقل لوازم خانگی در جهان، تولیدات هوشمند خود را روانه بازار کرده‌اند و انواع لوازم خانگی همچون اجاق گاز و لوازم پخت و پز، یخچال و فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی، از راه دور و با منفعت گیری از گوشی همراه و اپلیکیشین‌ها، تحت کنترل کاربران قرار گرفته‌اند و زندگی مردم با این فناوری‌ها راحت‌تر و لذت‌قسمت‌تر شده است.

آخرین اخبار ورزشی ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی و اقتصادی را در دانشجو دنبال کنید.

آینده صنعت لوازم خانگی با هوش مصنوعی و اینترنت اشیا گره خورده و این به این معناست که تولیدکنندگان لوازم خانگی در داخل سرزمین نیز برای وجود در بازارهای منطقه‌ای و جهانی و ‌به‌روز نگه داشتن این صنعت پیشران، چاره‌ای جز منفعت گیری از این فناوری‌های نخواهند داشت.

در این راستا برخی از تولیدکنندگان نقل لوازم خانگی در سرزمین، قدم‌های خوب و موثری در راستای تجهیز تولیدات داخلی به هوش مصنوعی برداشته‌اند و برخی از محصولات خود را تجهیزبه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا کرده‌اند و به زودی ناظر تشکیل و وجود زیاد لوازم خانگی ایرانی که از فناوری اینترنت اشیا و هوش مصنوعی منفعت می‌برند، خواهیم می بود.

شرکت‌های نقل لوازم خانگی داخلی همچون امرسان، اسنوا، دوو، دیپوینت، هیمالیا و پاکشوما، از جمله شرکت‌هایی می باشند که پیشگام منفعت گیری از هوش مصنوعی و فناوری اینترنت اشیا در سرزمین می باشند.

بازدید‌ها مشخص می کند برخی از تولیدکنندگان نقل لوازم خانگی سرزمین محصولات هوشمند خود را به مرحله لانچ و تشکیل زیاد رسانده‌اند و برخی از شرکت‌ها نیز در فازهای مطالعاتی و تحقیق و گسترش در راستای هوشمندسازی محصولات خود قرار دارند، به این علت به زودی ناظر وجود لوازم خانگی ایرانی تجهیزبه هوش مصنوعی از برندهای گوناگون در بازار خواهیم می بود.

منفعت گیری از هوش مصنوعی؛ کدام برند؟ کدام محصول؟

گروه انتخاب الکترونیک به گفتن پیشتاز فناوری‌های نوین در سرزمین، پروژه تجهیز محصولات گوناگون خود به فناوری IOT و هوش مصنوعی را از سال ۹۲ با نام Smart Boom اغاز کرده و در حال‌حاضر گسترش هوشمند محصولات در برندهای این گروه (اسنوا و دوو) تا جایی پیش رفته که امکان شخصی‌سازی برنامه در محصولاتی همچون ماشین‌های لباسشویی این گروه وجود دارد. یخچال و فریز، اجاق گاز و ماشین ظرفشویی نیز از محصولاتی است که تجهیزبه فناوری اینترنت اشیا شده و به زودی ناظر وجود زیاد محصولات هوشمند گروه انتخاب در بازار خواهیم می بود.

شرکت امرسان نیز در نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی در آبان ماه ۱۴۰۲، برخی محصولات مدرن و تجهیزبه هوش مصنوعی خود همچون یخچال و فریزر سایدبای‌ساید، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، تلویزیون و جارو برقی را در قالب «خانه هوشمند» رونمایی کرد. 

لوازم خانگی دیپوینت نیز یکی از پیشگامان منفعت گیری از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در بین تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی است و برخی از محصولات سرمایشی این برند، همچون یخچال مدل دیسکاور و کپچر تجهیزبه هوش مصنوعی شده‌اند. 

شرکت‌های هیمالیا، پاکشوما و تایسز نیز از شرکت‌های مهم دیگر لوازم خانگی می باشند که روال رو به رشدی در تجهیز محصولاتشان به فناوری اینترنت اشیا و هوش مصنوعی برداشته‌اند و برخی از محصولات خود همچون یخچال، ماشین لباسشویی و فر توکار را تجهیزبه هوش مصنوعی کرده‌اند.

به نظر می‌رسد حوزه اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در لوازم خانگی ایرانی در ابتدای راه قرار گرفته و این مسیر در صنعت لوازم خانگی ایران، جای رشد و گسترش بسیاری دارد. یقیناً که در این بین مصرف‌کنندگان ایرانی نیز مشکلات و مانع ها ریز و درشتی خواهند داشت که باید برای رفع شدن آنها، قدم‌های بلندی از سوی دولت برداشته بشود.



آیا این خبر سودمند می بود؟



[ad_2]

منبع