مسترکارت از Shopping Muse رونمایی کرد؛ دستیار هوش مصنوعی برای خریدها
[ad_1]
مسترکارت هوش مصنوعی مولد جدیدی به نام Shopping Muse را معارفه کرده است که کاربران با پشتیبانی آن میتوانند بهتر محصولات موردنظر خود را بیابند و راحتتر خرید کنند. این ابزار توسط Dynamic Yield، شرکتی در حوزه شخصیسازی که مسترکارت آن را در سال ۲۰۲۲ خرید، حمایتمیبشود. مسترکارت میگوید که Shopping Muse میتواند انقلابی در نحوه جستجوی مشتریان در کاتالوگهای دیجیتال تشکیل کند.
بر پایه این گزارش، این ابزار زبان محاوره کاربران را فهمید میبشود و محصول مناسب را به خریدار نظر میدهد. Shopping Muse میتواند عبارات تازه و مدرن همانند «خانگی» یا «رسمی» یا «ساحلی» را فهمیدن کند. شما میتوانید از این هوش مصنوعی سؤالاتی همانند «برای عروسی تابستانی چه بپوشم؟» را سوال کنید و این ابزار با دقت به شناختی که از شما بهدست میآورد، لباسی مناسب شما نظر میدهد.
هوش مصنوعی Shopping Muse برای اراعه بهترین پیشنهادها، به توانایی خریدهای کاربر، سوالهایی که مستقیماً از فرد میپرسد و محتوای مکالمه دقت میکند. این چنین الگوریتمهای این هوش مصنوعی از اطلاعات حاضر در کاتالوگ فروشگاهها، حرکت لحظهای خریدار همانند کلیککردن روی محصولات و افزودن محصولات به سبد خرید منفعت گیری میکند.
اگر کاربری داخل سایت شده باشد، هوش مصنوعی امکان پذیر سابقه خرید او را در آن فروشگاه درنظر بگیرد. این هوش مصنوعی این چنین میتواند سابقه خرید کاربر (ازجمله خریدهایی که بهصورت حضوری انجام داده است) را به الگوریتمهای خود اضافه کند.
اگرچه اکنون فقطً این هوش مصنوعی درزمینه لباس و مد فعالیت دارد، اما مسترکارت حرف های است که این فناوری میتواند در دستههای فرد دیگر همانند مبلمان و خواربارفروشی نیز مورد منفعت گیری قرار گیرد. مسترکارت میگوید که خردهفروشان باید از این چنین فناوریهایی استقبال کنند. اکنون از هر چهار خردهفروش، تقریباً یک فروشگاه از هوش مصنوعی مولد منفعت گیری میکند و پیشبینی میبشود در سال ۲۰۲۴، ۱۳ درصد دیگر نیز به این فناوری تجهیزشوند.
یقیناً از هوش مصنوعی گوگل و مایکروسافت نیز میتوان در این عرصه پشتیبانی گرفت. برای مثال، در هوش مصنوعی مایکروسافت میتوان عبارتی همانند «راهنمای خرید نوشتافزار» را نوشت تا هوش مصنوعی کاربر را به فروشگاههای مرتبط وصل کند.
[ad_2]
منبع