امضای ۳۱ فقره قرارداد و تفاهم‌نامه با قسمت خصوصی در بنادر سرزمین

امضای ۳۱ فقره قرارداد و تفاهم‌نامه با بخش خصوصی در بنادر کشور

[ad_1]


وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

وزیر راه و شهرسازی او گفت: امروز ۵۵ هزار میلیارد تومان قرارداد اندوخته‌گذاری بین سازمان بنادر و دریانوردی و قسمت خصوصی امضا رسید.

آخرین اخبار ورزشی ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی و اقتصادی را در دانشجو دنبال کنید.


به نقل از خبرنگار
اقتصادی
خبرگزاری موج


، مهرداد بذرپاش امروز در همایش گسترش دریامحور و گرامیداشت روز حمل‌ونقل با گفتن این که امضای ۳۱ فقره قرارداد و تفاهم‌نامه اندوخته‌گذاری قسمت خصوصی در بنادر سرزمین، تجلی‌قسمت شراکت فعال قسمت خصوصی در اقتصاد سرزمین است، او گفت: بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی گسترش دریامحور از سوی مقام معظم رهبری فعالیت شبانه‌روزی از سوی مجموعه وزارت راه و شهرسازی اغاز شد.

او همین طور گفت: ما در ابتدای وجود در وزارت راه شهرسازی، کلان پروژه ایران راه را اغاز کردیم. نگاه ما به قسمت خصوصی، اندوخته‌گذار و مجموعه وزارت راه و شهرسازی ، نقشی راهبردی و اندوخته‌پذیر است نه نگاهی دولتی. ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریا یعنی باید با سیاست متغیری این مسیر را جستوجو کنیم و از این رو دست پشتیبانی به سوی قسمت خصوصی دراز کرده‌ایم و امروز ۵۵ هزار میلیارد تومان قرارداد اندوخته‌گذاری بین سازمان بنادر و دریانوردی و قسمت خصوصی امضا رسید.

وزیر راه و شهرسازی با گفتن این که ساختن یک ایران متفاوت، با نگاه متفاوت‌تری امکان پذیر، او گفت: همه تلاش خود را برای تحقق آینده‌ای متفاوت به کار خواهیم بست برای این که با همکاری و شراکت قسمت خصوصی در مسیر روشن قدم برداریم. تا وقتی که باور به قسمت خصوصی وجود نداشته باشد، اهداف تحقق نمی‌یابد در حالی که قسمت خصوصی به پشتیبانی دولت آمده است و باید از این ظرفیت به خوبی منفعت گیری کنیم.

بذرپاش وی با گفتن این که برای رقابت در بازار جهانی نیازمند تعامل و همکاری قسمت خصوصی و دولت هستیم، اظهار کرد: در سفر به کشورهای منطقه، می‌بینیم که آنها در مسیر رسیدن به جایی که می باشند، نه باتقواتر بودند و نه باهوش‌تر، بلکه نقشه درست‌تری در مدیریت سرزمین داشتند و یقیناً محدودیت‌های ما را نداشتند.

وی با گفتن این که اثرات تحرک دیپلماتیک در این دولت در راستای دقت به همسایگان را اکنون می‌بینیم، خاطرنشان کرد: در سفر به کشورهای همسایه، درمورد فعال شدن کریدورها و شاهره‌های ترانزیتی سخن بگویید می‌کنند و خواسته‌شان از دولت همین است.

وزیر راه و شهرسازی با گفتن این که در پشت پرده رشد ۳۳ درصدی ترانزیت جاده‌ای و افزایش شناورها در بنادر، صدها سیاست دیپلماتیک و کوششهای زیاد قرار دارد، افزود: مدیریت به روش سنتی و این که بخواهیم به بنادرمان هم چنان به چشم محلی برای انبار کالا نگاه کنیم غلط است و صرف نظر از هزینه انبارداری و دموراژ، علتعقب ماندن از مسیر رقابت می‌بشود. به مقدار گسترش سخت‌افزار، باید نرم‌افزار هم گسترش یابد، افت زمان زمان معطلی کشتی‌ها و تخلیه و بارگیری و مکانیزه کردن آن‌ها است که اهمیت دارد.

 

بندر چابهار را به ظرفیت حداکثری خود می‌رسانیم

بذرپاش با اصرار بر تلاش برای راه‌اندازی مسیر چابهار به زاهدان در سال آینده و به‌جستوجو آن بیرجند به یونسی، فرمود: در تلاش هستیم بندر چابهار را به ظرفیت حداکثری خود برسانیم، این بندر به آب‌های آزاد دسترسی دارد و یک بندر راهبردی برای سرزمین است و اگر اتصال ریلی صورت گیرد اتفاق بزرگی رخ می‌دهد.

وی با گفتن این که مکان‌یابی ۲۷ نقطه ساحلی به پایان رسیده است، افزود: باید ناظر سوق دادن جمعیت سرزمین به نوار ساحلی سرزمین باشیم، از این رو در شورای عالی معماری و شهرسازی جانمایی این ۲۷ نقطه صورت گرفته که در صورت به سرانجام رسیدن و منفعت گیری از ظرفیت ۱۸۵۰ کیلومتری نوار ساحلی جنوب، در نظام شهرسازی ما در ایران بی‌سابقه است.

‌وزیر راه و شهرسازی او گفت: افزایش تعداد شناورها با انعقاد قرارداد علتافتخار است. منفعت گیری حداکثری از ظرفیت داخل ماموریت ما به‌گفتن دولت است، با وجود این هرجا که ظرفیت تکمیل شد، نباید معطل بمانیم و باید از توان واردات منفعت گیری کنیم، در غیر این صورت زمان‌های لجستیکی منطقه را از دست خواهیم داد.




آیا این خبر سودمند می بود؟



[ad_2]

منبع