دستگاه‌های فرهنگی در عرصه ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب داخل میدان شوند

آبفا

[ad_1]


به نقل از

خبرگزاری موج


، محسن اردکانی در مجمع روابط عمومی‌های آبفای استان تهران که در محل همایش‌های مجموعه زیارتی حضرت عبدالعظیم (ع) شهرری برگزار شد، از مصرف ۲۳ درصد آب شرب سرزمین در این استان خبر داد و او گفت: مشترکان استان تهران سالانه ۱.۵ میلیارد مترمکعب و مشترکان شهر تهران سالانه ۱.۲ میلیارد مترمکعب آب مصرف می‌کنند.

وی با اشاره به محدودیت‌های منبع های آبی استان تهران، طویل شدن دوره خشکسالی از دو سال به چهار سال و رشد ۳۳ درصدی مشترکان آب استان تهران، تصریح کرد: با وجود آب کمتر، شمار مصرف‌کنندگان آب زیاد تر شده اما با این حال، حتی آب شرب یک واحد مسکونی نیز قطع نشده است.

اردکانی متغیر نیروی انسانی را در جبران افتمنابع آبی تهران تعیین‌کننده خواند و او گفت: با وجود آنکه همه متغیرهای تامین آب در استان تهران در یک دهه تازه ثابت بوده اما متغیر نیروی انسانی کمبودها را جبران کرده است و خانواده ۱۲ هزار نفری آبفای استان تهران با اتکال به فضل خدا، همراهی مشترکان و توان مضاعف خود توانسته است تقاضای مصرف را مدیریت کند.

وی با این حال مقدار مصرف آب شهروندان تهرانی را فراتر از الگوی مصرف دانست و افزود: هر شهروند تهرانی در شبانه‌روز ۲۵۰ لیتر آب مصرف می‌کند این در حالی است که در تعداد بسیاری از کشورهای پیشرفته که از میانگین بارندگی بالاتری در قیاس با ایران برخوردار می باشند، سرانه مصرف هر شهروند ۱۷۰ لیتر در شبانه‌روز است. 

وی برتری فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب استان تهران در سال آبی جاری را مدیریت مصرف و تقاضا و سه رکن اساسی مدیریت تقاضا را ارکان قانونی، ابزاری و فرهنگی برشمرد و افزود: رکن قانونی شامل عمل‌هایی نظیر تعدیل قیمت آب و رکن ابزاری شامل عمل‌هایی چون منفعت گیری از کاهنده‌های مصرف و شیرهای اهرمی و … است اما رکن فرهنگی شامل فعالیت‌هایی است که بار سنگین آن بر دوش همکاران روابط عمومی شرکت‌ها قرار دارد.

آخرین اخبار ورزشی ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی و اقتصادی را در دانشجو دنبال کنید.

وی با این حال فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب را یک عمل فرابخشی خواند و تصریح کرد: امروز نوشته آب در صدر همه برتری‌های سرزمین قرار دارد، تعداد بسیاری از دستگاه‌ها به‌اختصاصی دستگاه‌های فرهنگی باید با همه توان در عرصه ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب داخل میدان شوند.

اردکانی ماموریت و ماموریت رسانه‌ها را سنگین‌تر از دیگر حوزه‌ها اظهار و تصریح کرد: افرادی که منادی مصرف بهینه آب می باشند، ابتدا باید خود عامل به این سخن باشند. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به پویش‌های موثری چون “آب بهتر است یا ثروت” و “تهران؛ شهر حساس به آب” که در ماه‌های تازه توسط روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران شکل گرفته و به‌واسطه استقبال شهروندان، در دیگر استان‌ها نیز فراگیر شده است، افزود: این عمل‌های موثر در راستای شکل‌گیری قرارگاه رسانه و راه اندازی اتاق فکر تشکیل محتوا در این شرکت انجام شده و ثابت کرده است اگر محتوا و سخن خوبی تشکیل و با لحن مناسب در زمان و مکان درستی اراعه بشود، مورد پسند شهروندان خواهد می بود.

وی این چنین منفعت گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای و انتشار کردن محتواهای تولیدشده در گروه‌ها و فضاهای اجتماعی اثرگذار را مهم خواند و افزود: افزون‌بر ظرفیت‌های رسانه‌ای، نباید از ظرفیت فضای مجازی نیز غافل شد و روابط عمومی باید با تشکیل محتواهای هنرمندانه و بدیع، برای مطلب‌های مصرف بهینه آب گوش شنوا اشکار کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: چنانچه محتواهای تولیدی و مطلب‌ها هنرمندانه باشد و مورد پذیرفتن مردم قرار گیرد، عکس العمل درخوری از مصرف‌کنندگان خواهیم گرفت و اگر بتوانیم در این عرصه، ۱۰ درصد در مصرف مشترکان اثرگذار باشیم، به اندازه دو برابر سد لتیان و یا بیشتر از ۳۰۰ حلقه چاه از هدررفت آب جلوگیری می کنیم.



آیا این خبر سودمند می بود؟



[ad_2]

منبع