«الکسا پلاس» به گمان زیادً با هوش مصنوعی مولد در تابستان آینده اراعه میبشود
[ad_1]
آمازون برنامههایی برای اصلاح الکسا با هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ دارد. نسخه تازه این دستیار بهگفتن یک محصول اشتراکی در ماههای آینده معارفه خواهد شد. سرویس تازه که اکنون «الکسا پلاس» نام دارد، به گمان زیادً در ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر ۱۴۰۳) داخل بازار میبشود.
بر پایه گزارش اینسایدر، سرویس آزمایشی تازه دستیار صوتی آمازون، الکسا پلاس نامیده میبشود. این نسخه پولی برای اراعه فناوری هوش مصنوعی زیاد تر و مکالمه شخصیسازیشده است. آمازون درحال آزمایش این سرویس توسط ۱۵ هزار کاربر است و تصمیم دارد آن را در تابستان ۱۴۰۳ اراعه کند.
به نظر میرسد الکسای تازه بر پایه یک مدل زبان داخلی آمازون به نام Olympus ساخته شده باشد. سال قبل میلادی، آمازون یک تیم هوش مصنوعی تازه تشکیل کرد تا بر روی جاهطلبانهترین مدلهای زبانی بزرگ خود کار کند.
چالشهای آمازون برای گسترش نسخه تازه الکسا
کارمندان آمازون ادعا میکنند که شکل تازه الکسا در مکالمه خوب است، اما در برخی کارهای دیگر بد عمل میکند. به نظر میرسد که جوابهای الکسا زیاد طویل و زیاد تر نادرست می باشند. بر پایه گزارشها، در قسمت الکسا، کارمندان قدیمی با این شکل تازه الکسا قضیه دارند و میخواهند که برخی از ویژگیهای کلاسیک این دستیار نگه داری بشود. به نظر آنها باید اراعه این سرویس به تأخیر بیفتد، چون به نظر میرسد مشتریان برای خرید این چنین خدمات پر از ایرادی پول پرداخت نخواهند کرد.
از سویی شگفتیآور نیست که آمازون بخواهد اشتراک پولی را برای الکسا راهاندازی کند، چون این دستیار صوتی فروش چندان خوبی نداشته است. این دستیار صوتی در سالهای تازه از رقبایی همانند گوگل و اپل عقب افتاده است. در ایالات متحده، گوگل اسیستنت با ۸۸.۸ میلیون کاربر و سیری با ۸۴.۲ میلیون کاربر در رتبه اول و دوم قرار دارند. الکسا با ۷۵.۶ میلیون کاربر سومین دستیار صوتی پراستفاده کاربران آمریکایی است.
این چنین چون تجهیزکردن این دستیار به هوش مصنوعی هزینهبر است، اراعه اشتراک پولی منطقی به نظر میرسد. یقیناً اگر گزارشها صحت داشته باشند و هوش مصنوعی الکسا پلاس چندان رضایتقسمت نباشد، بهتر است که آمازون در اراعه آن عجله نکند.
[ad_2]
منبع