ادامه کم شدن فروش بازار تبلت‌ها در سال ۲۰۲۳؛ اپل هم چنان صدرنشین است

ادامه افت فروش بازار تبلت‌ها در سال 2023؛ اپل همچنان صدرنشین است

[ad_1]

سال ۲۰۲۳ میلادی نزدیک به ۱۳۵.۳ میلیون تبلت در بازار جهانی به‌فروش رفت که یقیناً این مقدار در قیاس با سال ۲۰۲۲، نزدیک به ۱۰ درصد کم شدن داشته است. احتمالا سوال کنید که کدام برند سهم بیشتری از این فروش را به خود تعلق داد؟ اپل با فروش ۵۴ میلیون آیپد توانست ۴۰ درصد از این فروش را به خود تعلق دهد و رتبه اول را کسب کند. سامسونگ هم در ۲۰۲۳ با فروش ۲۵.۶ دستگاه، ۱۹ درصد از فروش بازار را در اختیار گرفت. رتبه دوم تا پنجم نیز در اختیار کمپانی‌های مشهور دیگر است.

به نقل از GSMArena، به نقل از شرکت تحقیقاتی Canalys، اپل در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۴۰.۴ درصد از بازار تبلت‌ها را از آن خود کرد. سامسونگ نیز در همان سال با فروش ۱۹.۳ درصدی نزدیک به یک‌چهارم بازار را در اختیار داشت.

رتبه سوم متعلق به کمپانی لنوو می بود؛ این شرکت با فروش ۹.۸ میلیون تبلت توانست ۶.۹ درصد از سهم بازار را دراختیار بگیرد. این شرکت در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۷.۷ درصد از سهم فروش بازار را در اختیار داشت. در رتبه چهارم، هواوی موفق به فروش ۸.۳ میلیون دستگاه و کسب سهم ۶.۱ درصدی شد. رتبه پنجم هم متعلق به آمازون می بود که با فروش ۷.۷ میلیون تبلت توانست سهم ۵.۸ درصدی را برای خود به‌دست آورد.

1707205953 725 ادامه کم شدن فروش بازار تبلت‌ها در سال 2023؛ اپل

کم شدن فروش اکثر برندهای تبلت

در قیاس با سال ۲۰۲۲، آمازون بیشترین سهم را در سال ۲۰۲۳ از دست داد. در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۳، همانطور که داده‌ها نشان خواهند داد، هواوی و لنوو در عرصه فروش رقابت تنگاتنگی داشتند. هواوی در این ۳ ماه ۲.۸ میلیون دستگاه و لنوو ۲.۶ میلیون فروختند.

تبلت‌ها

در قیاس با ۳ ماه پایانی ۲۰۲۲، فقط هواوی و لنوو مقداری در ۳ ماه آخر ۲۰۲۳ رشد داشتند. اما شرکت‌هایی همانند اپل ۲۴ درصد، سامسونگ ۱۰ درصد و آمازون ۴۳.۹ درصد، افت فروش را در سال ۲۰۲۳ توانایی کردند.

در سال ۲۰۲۳، خرید تبلت فقط در چین و هند متقاضی بیشتری نسبت به کشورهای دیگر داشت که تاحدی به مقابله با «رکود جاری» در دیگر نقاط جهان پشتیبانی کرد. دلنشین این که تحلیلگران انتظار دارند بازار تبلت در سال ۲۰۲۴ با افزایش موجودی و تنوع برای منفعت گیری در سازمان‌های دولتی و تجاری افزایش یابد. علاوه‌براین، امسال تمرکز بیشتری بر خرید و فروش تبلت‌های تاشو و قابل انعطاف وجود خواهد داشت. به این علت به گمان زیادً فروش تبلت‌ها افزایش اشکار کند؛ حتی اگر تعداد فروش بالا نباشد، قیمت‌گذاری نسبتاً بالای تبلت‌ها می‌تواند سود خوبی را نصیب شرکت‌های سازنده کند.

[ad_2]

منبع

آخرین اخبار ورزشی ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی و اقتصادی را در دانشجو دنبال کنید.