تیک‌تاک رقابت با یوتوب را جدی‌تر می‌کند؛ اعطای درآمد به ویدیوهای طویل

تیک‌تاک رقابت با یوتوب را جدی‌تر می‌کند؛ اعطای درآمد به ویدیوهای طولانی

[ad_1]

در سال ۲۰۲۳ تیک‌تاک یک مطرح درآمدزایی تازه برای تولیدکنندگان محتوا به نام «برنامه خلاقیت» راه‌اندازی کرد که کاربران در آن باید ویدیوهای طویل می‌ساختند. اکنون، این شرکت به‌طور گسترده این مطرح را با نام تازه «برنامه پاداش تولیدکنندگان» راه‌اندازی کرده که فقط مخصوص ویدیوهای طویل‌تر از یک دقیقه خواهد می بود. به‌نظر می‌رسد تیک‌تاک می‌خواهد در این عرصه با یوتوب رقابت جدی‌تری داشته باشد.

بر پایه اظهار رسمی تیک‌تاک، به سازندگان ویدیوهای طویل‌تر از یک دقیقه مبالغی پرداخت خواهد شد. یقیناً این ویدیوها باید ۴ عامل کلیدی را لحاظ کنند؛ اصالت ویدیو، زمان زمان پخش، قیمت جستجو و مقدار تعامل مخاطبان از معیارهای مهم تیک‌تاک برای پرداخت پاداش خواهد می بود.

درآمدزایی در تیک‌تاک با ویدیوهای زیاد تر از ۱ دقیقه

تیک‌تاک می‌گوید که در اجرای بتای مطرح درآمدزایی از محتواهای طویل، مجموع درآمد کل سازندگان در ۶ ماه قبل بیشتر از ۲۵۰ درصد افزایش داشته است؛ به حرف های این شرکت تعداد تولیدکنندگانی که هر ماه ۵۰ هزار دلار درآمد داشته‌اند، تقریباً دو برابر شده است.

تیک‌تاک این چنین امکانات بیشتری را در اختیار این تولیدکنندگان قرار خواهد داد. پیش از این، فقط افرادی که لایو می‌گذاشتند می‌توانستند به دریافت نشان یا بج و شکلک‌های شخصی‌شده دسترسی داشته باشند، اما اکنون این شرکت در حال گسترش این مزایا در دیگر قسمت‌های این پلتفرم است و این امکانات دیگر تنها به پخش لایو محدود نخواهد می بود.

اگرچه برخی کاربران از پرداختی‌های اندک تیک‌تاک شکایت داشته‌اند، اما در مطرح بتای درآمدزایی از ویدیوهای طویل، یکی از سازندگان تا نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار در ماه پاداش دریافت کرده است.

بااین‌حال، کاربران تیک‌تاک درمورد ویدیوهای طویل‌تر از یک دقیقه چندان نظر مساعدی ندارند. بر پایه یک نظرسنجی داخلی در تیک‌تاک تقریباً ۵۰ درصد از کاربران حرف های‌اند که ویدیوهای بیشتر از یک دقیقه «استرس‌زا» می باشند و یک سوم کاربران نیز این ویدیوها را با شدت دوبرابر تماشا می‌کنند.

اکنون ترغیب کاربران به ساخت ویدیوهای طویل تنها قضیه تیک‌تاک نیست. اخیراً گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی لایحه جدیدی را اراعه کردند که بر پایه آن، بایت‌دنس ناچار به فروش تیک‌تاک است تا این اپلیکیشن در ایالات‌متحده در دسترس باقی بماند.

[ad_2]

منبع

آخرین اخبار ورزشی ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی و اقتصادی را در دانشجو دنبال کنید.