رشد شگفت تعرفههای تبلیغات ضربه به رونق اقتصادی سرزمین است
[ad_1]
محمدیان افزود: با تامل در کلام ولایت میتوان به مسئله راهبردی دست یافت که تامین و نگه داری رضایت مردم، با اهمیت ترین پشتوانه نظام اسلامی است لذا تلاش در مسیر رونق بخشی اقتصادی سرزمین با افت بیکاری، افزایش سطح درآمد و رفاه عمومی همراه بوده و جهت رضایت و خرسندی آحاد ملت را فراهم میکند. به عبارت بهتر، وقتی که مردم از نظر اقتصادی در مضیقه نباشند، با دید مثبتتر به مسائل و مشکلات نگاه میکنند و حمایتخود از نظام را به طور عملی نشان خواهند داد. یقیناً دقت به این مسئله الزامی است که گسترش و رونق اقتصادی، یک ماموریت همگانی است. همه آحاد جامعه، از مسئولان گرفته تا مردم باید در این کار مهم شراکت و همدلی داشته باشند. به همین علت طی دولت سیزدهم اداره کل تبلیغات و خبررسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور اختصاصی در پی رونق بخشی صنعت تبلیغات با مقصد پشتیبانی به رونق اقتصادی سرزمین در عرصههای گوناگون بوده است، چراکه تبلیغات بهگفتن یک ابزار خبررسانی قوی، نقشی کلیدی در معارفه محصولات و خدمات به مخاطبان و جلب نظر مشتریان ایفا میکند.
مدیرکل تبلیغات و خبر رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرمود: ازمایش ها جهانی مشخص می کند که رونق اقتصادی و گسترش پایدار، در گروی حمایتاز تشکیل داخلی و تسهیل مسیر فعالیت کسب و کارها خصوصاً در عرصه تبلیغات و خبر رسانی است. در این بین، افت تعرفههای تبلیغاتی و اراعه مشوقهای مستقیم و غیرمستقیم ملزوم به فعالان این حوزه، میتواند به گفتن گامی مؤثر در جهت نیل به این مقصد برداشت شود.
عباس محمدیان افزود: متاسفانه در طی هفتههای تازه و خصوصاً روزهای پایانی سال ناظر افزایش غیر هوشمند تعرفههای تبلیغاتی در عرصههای شاخص تبلیغاتی سرزمین خصوصا رسانه ملی و شهرداری تهران هستیم که این کار میتواند به شکل جدی تبدیل افت توان و بودجه فعالیتهای تبلیغاتی صنایع تولیدی و شرکتهای اراعه دهنده خدمات داخلی شود که در پی آن تبعاً پویایی اقتصادی جامعه به شکل جدی ضربه خواهد خورد و سهم بیشتری از بازار سرزمین به واسطه عدم کلان نگری برخی تصمیمگیران در اختیار کالاها و محصولات خارجی که دارای حمایتتبلیغاتی برون مرزی می باشند خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به این که اگر تصمیم فهرست کردن برخی از مزایای اصلاح و افت تعرفههای تبلیغاتی را داشته باشیم برخی از با اهمیت ترین این مزایا را فهرست کرده و او گفت: با افت هزینههای تبلیغات، بنگاههای اقتصادی داخلی قادر خواهند می بود تا با قوت بیشتری به فعالیت خود ادامه داده و عرصه اشتغالزایی و رونق اقتصادی را فراهم کنند. به گفتن مثال، شرکتهای تولیدی میتوانند با منفعت گیری از بسترهای تبلیغاتی شاخص همانند رسانه ملی، محصولات خود را به بازارهای تازه معارفه کرده و سهم خود را از بازار افزایش دهند. این کار، به نوبه خود، به افزایش تشکیل، اشتغالزایی و رونق اقتصادی خواهد انجامید.
محمدیان در ادامه گفت: افت تعرفههای تبلیغاتی، فرصتی برابر برای رقابت در اختیار کسب و کارهای کوچک و متوسط خصوصاً بنگاههای اقتصادی دانش بنیان قرار میدهد و به آنها امکان میدهد تا در کنار شرکتهای بزرگ، به معارفه محصولات و خدمات خود به مخاطبان بپردازند. برای مثال، یک کسب و کار کوچک دانش بنیان در عرصه تشکیل صنایع دستی میتواند با منفعت گیری از تبلیغات در رسانههای اجتماعی، محصولات خود را به مخاطبان سراسر سرزمین معارفه کرده و به فروش رساند.
مدیرکل تبلیغات و خبر رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با افت هزینههای تشکیل و پخش آگهی، ناظر افزایش تشکیل و به تبع آن افزایش تنوع و خلاقیت در محتوای تبلیغات خواهیم می بود و به طوری طبیعی در فضای رقابتی شکل گرفته مخاطبان نیز از مزایای این تنوع منفعتمند خواهند شد.
او گفت: صنعت تبلیغات، به گفتن یکی از زیرشاخههای مهم اقتصاد، ظرفیت بالایی برای تشکیل زمانهای شغلی تازه دارد. افت تعرفههای تبلیغاتی، به رونق این صنعت و به تبع آن، افزایش اشتغال در این حوزه پشتیبانی خواهد کرد. برای مثال، با افزایش تقاضا برای تشکیل آگهی، ناظر افزایش استخدام در عرصههای مختلفی همانند نویسندگی، کارگردانی، فیلمبرداری و تدوین خواهیم می بود.
مدیرکل تبلیغات و خبر رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخر افزود: افراد و نهادهای تصمیمساز و تصمیم گیر در حوزه تعرفههای تبلیغاتی با تدبیر و هوشیاری بیشتری در رابطه با تعیین تعرفههای تبلیغاتی عمل کنند و خدای نکرده فقطً با نگاه یکسویه و منفعت محور عمل به افزایش نامعقول تعرفههای تبلیغات نکنند؛ چرا برآیند تبعات این نوع سیاستگذاری تهدیدات ملی مختلفی را فهمید اقتصاد و امنیت سرزمین خواهد کرد.
[ad_2]
منبع