اتصال استان لرستان به شبکه ریلی با ۱۸ جبهه کاری فعال_دانشجو

اتصال استان لرستان به شبکه ریلی با 18 جبهه کاری فعال

[ad_1]
به گزارش دانشجو


معاون ساخت و گسترش راه آهن، بنادر و فرودگاه هاخبر داد؛

معاون ساخت و گسترش راه آهن، بنادر و فرودگاه ها او گفت: راه آهن درود-خرم آباد-اندیمشک یکی از مطرح های ریلی مهم سرزمین در کریدور شمال- جنوب است و در یک سال نیم قبل عملیات اجرایی آن با ۱۸ جبهه کاری فعال به طور شبانه روزی با مقصد اتصال مرکز استان لرستان به شبکه ریلی در حال انجام است.

آخرین اخبار ورزشی ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی و اقتصادی را در دانشجو دنبال کنید.


به گزارش

خبرگزاری موج


 به نقل از روابط عمومی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل سرزمین، عباس خطیبی راه آهن درود-خرم آباد-اندیمشک را یکی از با اهمیت ترین مطرح های ریلی سرزمین در کریدور شمال-جنوب خبرداد و او گفت: این مسیر ریلی به طول ۳۳۳ کیلومتر با مقصد از بین بردن تنگناهای خط سراسری حاضر، اتصال مرکز استان لرستان شبکه ریلی و افزایش ظرفیت های باربری در این قسمت از سرزمین در حال اجرا است.

او همین طور گفت: با دقت به اهمیت این مطرح ریلی پیگیری های ملزوم برای از بین بردن مشکلات قراردادی پیمانکار در مهر ماه سال ۱۴۰۱ به نتیجه رسید و بلافاصله زیاد تر جبهه های کاری پروژه مجددا فعال شد و تا آخر سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۸ جبهه کاری به اختصاصی در قسمت های زیرزمینی به طور شبانه روزی مشغول اجرای عملیات بودند.

خطیبی با اشاره به ساخت این پروژه ریلی با منفعت گیری از متخصصین و افراد بومی در استان افزود: با دقت به عبور مسیر ریلی درود-خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در قسمت زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در زمان یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید.

معاون ساخت و گسترش راه آهن، بنادر و فرودگاه ها در خصوص عملیات اجرایی صورت گرفته از آبان ماه سال ۱۴۰۱ تا اسفند ماه سال قبل گفت و او گفت: در این زمان زمان حفاری ۴۵۰۰ متر از تونل ها و ۱۰۰۰ متر لاینینگ تونل ها، ۲۷ هزار متر مکعب بتن ریزی، ۶۰۰ هزار مترمکعب ترانشه برداری صورت گرفته است و برای انجام عملیات مذکور نزدیک به ۱۸۳ تن مواد ناریه، ۱۲۵۰۰ تن سیمان، ۹۰۰ تن آرماتور ، ۱۵۰ تن آهن آلات، ۳۲۰ تن مش به کار رفته است.

خطیبی با اشاره به مطالبات انباشت شده پیمانکار پروژه خبرداد: در سال ۱۴۰۲ از محل منبع های عمومی بیشتر از ۸۷ درصد اعتبار مصوب ابلاغی از محل پیوست یک قانون بودجه تخصیص اخذ شده است و با دقت به اهمیت پروژه مقرر است از دیگر منبع های نیز اعتبارات ملزوم برای تکمیل این پروژه اخذ شود.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها با اصرار بر ادامه عملیات اجرایی این پروژه سپس از تعطیلات نوروزی اظهار داشت: با دستور وزیر راه و شهرسازی، برنامه ریزی و پیگیری های صورت گرفته مبنی بر تامین اعتبار مطرح مذکور از محل تهاتر نفت برابر استجازه مقام معظم رهبری، قطعا در سال تازه همانند سال قبل که پیشرفت فیزیکی قابل دقت نزدیک به ۱۲ درصد در ساخت این پروژه ریلی محقق شد، عملیات اجرایی با جدیت بیشتری جستوجو می شود.

وی خبرداد: با تخصیص اعتبار از منبع های یاد شده عملیات اجرایی در محدوده خرم آباد-اندیمشک نیز همانند درود- خرم آباد فعال می شود.




آیا این خبر سودمند می بود؟



دسته یندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع