پا روی گلوی پزشکان گذاشته‌اند_دانشجو

پا روی گلوی پزشکان گذاشته‌اند


به گزارش دانشجو

دانشجو: رئیس نظام پزشکی گرگان با پر عیب خواندن و واقعی نبودن تعرفه های پزشکی او گفت: سیستم پا روی گلوی پزشکان گذاشته و توقع دارد در این چنین شرایطی نفس هم بکشند، در این بین پزشکانی که نمی توانند شرایط را تحمل کنند دست به خودکشی می زنند عده بسیاری از پزشکان هم به سیل مهاجرت ها می پیوندند و آنهایی هم که می همانند همانند مرده متحرک شده اند که نه توانی دارند و نه انگیزه ی کار!

جعفر طبرسا با گفتن این که همه این اتفاقات نتیجه تعرفه های دستوری است به سیستم سلامت سرزمین و مردم صدمه می رساند، افزود: چندین سال است که تعرفه‌های پزشکی پایین نگه داشته شده و این در حالی است که همه اصناف تعرفه‌هایشان را خود اظهار می کنند به جز صنف پزشکان که اعتبار دولتی و بودجه جاری ندارند و خریداران خدمت با زور تعرفه های خدمات درمانی را اشکار می‌کنند.

وی با اصرار بر این که اختیار تعرفه گذاری بویژه در قسمت خصوصی باید به سازمان نظام پزشکی بازگردد تا با کار کارشناسی شده تعرفه خدمات پزشکی در هر سال تعیین و ابلاغ شود، گفت: تعرفه های پزشکی باید قبل از سال ابلاغ شود و پزشکان بتوانند از فروردین ماه با تعرفه های تازه اراعه خدمت کنند درغیر اینصورت با دقت به افزایش روزانه قیمت ها، ناظر بلبشو در نظام اراعه خدمات سلامت سرزمین خواهیم می بود.

وی با گفتن این که صدمه های تعرفه گذاری دستوری خدمات سلامت از سوی خریداران خدمت و ابلاغ دیر زمان آن از سوی دولت زیاد تر فهمید پزشکانی است که دریافتی قانونی دارند، او گفت: منطقی سازی تعرفه های پزشکی درجهت افت پرداختی از جیب مردم و دریافت مبالغی است که عده ای مازاد بر تعرفه دریافت می کنند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
هشدار سازمان غذا و دارو به سمی بودن ترکیب برخی شوینده‌ها!

– سیستم پا روی گلوی پزشکان گذاشته است

رئیس نظام پزشکی گرگان در ادامه به شرایط بحران روحی و افسردگی در بین رزیدنت ها و پزشکان طرحی اشاره کرد و او گفت: سیستم پا روی گلوی پزشکان گذاشته و توقع دارد در این چنین شرایطی نفس هم بکشند، در این بین پزشکانی که نمی توانند شرایط را تحمل کنند دست به خودکشی می زنند عده بسیاری از پزشکان هم به سیل مهاجرت ها می پیوندند و آنهایی هم

که می همانند همانند مرده متحرک شده اند که نه توانی دارند و نه انگیزه ی کار! همه اینها که نتیجه تعرفه های دستوری است به سیستم سلامت سرزمین و مردم صدمه می رساند.

وی در ادامه افزود: چنانچه مسئولان رده بالای سرزمین فکری به حال تعرفه های دستوری خدمات سلامت نکنند به گسترش بازار بلبشوی سلامت دامن می زنند در این چنین وضعیتی مردم به جای مراجعه به پزشک به مصرف خودسرانه دارو روی می آورند یا بطور مستقیم و غیر مستقیم به سمت طب سنتی سوق داده می شوند.

طبرسا در ادامه به نقل تعهدی از معاون درمان وزیر بهداشت اشاره کرد؛ مبنی بر این که از سال ۹۲ تا بحال “کا جراحی” دو برابر هم افزایش نیافته است و اظهار داشت: یک جراح عمومی برای جراحی هموروئید و فتق مبلغ ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان دریافت می کند در سیستم دولتی که دریافتی ها افتضاح است. متخصص طرحی در سیستم دولتی ماهانه بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان دریافت می کند آیا این پزشک اجاره خانه ندارد؟ نمی خواهد ازدواج کند و بچه دار شود؟ ماشین نمی خواهد؟ این پزشک متخصص یا باید طبابت نکند یا این که به اسم زیرمیزی رقم دریافتی اش را از جیب مردم جبران کند. پزشکان قسمت دولتی که بدبخت اند اصلا نمی شود سخن شان را زد. یک پزشک متخصص در قسمت دولتی برای عمل جراحی فتق یا هموروئید با ۱۵ کا ، ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان دریافت می کند این خجالت آور است آن هم برای مریضی که سپس از عمل جراحی تا آخر عمربه علت ماهیت عوارض بیماری به مطب پزشک مراجعه می کند.

ادامه مطلب
طب اسلامی نداریم؛ زمان درمان بیماران مبتلا به سرطان را نگیریم

-۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان دریافتی پزشک بابت جراحی فتق و هموروئید در قسمت خصوصی

وی در جواب به این که شما به گفتن یک جراح عمومی به ازای عمل فتق یا هموروئید در قسمت خصوصی چه مقدار دریافتی دارید؟ گفت: بنده به گفتن یک جراح عمومی رقمی که به ازای عمل فتق یا هموروئید در قسمت خصوصی دریافت می کنم بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است هنگامی مریض را توجیه می کنیم خنده شان می گیرد. اگر بخواهم یک قرون اضافه دریافت کنم باید پاسخگوی تعزیرات و دادستانی باشم. از طرفی در این بین کافی است بیمار دچار عارضه بیماری هم شود آنوقت پزشک را به علت عارضه ی بیماری به حبس هم محکوم می

آخرین اخبار ورزشی ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی و اقتصادی را در دانشجو دنبال کنید.

ادامه مطلب
افت عوارض دیابت با نسل تازه انسولین‌ها

کنند.

رئیس نظام پزشکی گرگان با گفتن این که نظام سلامت در حال سقوط است، در ادامه به پرداختی های دیر زمان سازمان های بیمه گر اشاره کرد و او گفت: ای کاش مشکل ما فقط پرداختی های دیر زمان می بود. بنده برای عمل تومور نسج نرم که انجام می دهم« ۱۰ کا» در صورتحساب بیمارستان حساب می شود. «۱۰ کا » در قسمت خصوصی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان می شود. این رقم در سیستم پایه بیمه خدمات درمانی یا تامین اجتماعی مشمول کسورات می شود سپس از آن کارشناس بیمه تکمیلی نیز به علت کسورات بیمه پایه، این رقم را به ۵۰ هزار تومان افت می دهد. به جز مشکل کسورات، قضیه مهم انباشته شدن مطالبات بیمارستان ها از سوی بیمه ها است. همین الان ۴ تا بیمارستان خصوصی در شهر گرگان نامه ای را امضا کرده و اظهار کرده اند؛ بیمه ها نزدیک به ۸ ماه تا یک سال است پول مان را نداده اند و چنانچه مطالبات شان را تا اخر فروردین ماه پرداخت نکنند همکاری شان را به بیمه ها قطع می کنند. آنها هم تا حدی می توانند تحمل کنند زیاد تر از آن زورشان نمی رسد. بیمارستان ها باید حقوق پرسنل شان را بدهند و هزارتا خرج و مخارج فرد دیگر هم دارند. همه اینها را در کنار تعرفه های دستوری در نظر بگیرید آنوقت فهمید خواهید شد سیستم چه سختی هایی را تحمل می کند تا بتواند سرپا بماند.

-قوانین ظالمانه مجلس شورای اسلامی علیه پزشکان

طبرسا با مطرح این سوال که چرا بیمه ها هزینه زیان و زیان مراکز درمانی را بابت سود پولی که از جهت انباشت بدهی های شان به جیب می زنند، پرداخت نمی کنند؟ اظهار داشت: بیمه تامین اجتماعی پول نمی دهد، پزشکان ترک قرارداد می کنند و بیمه نیز برابر قانون از پزشک شکایت می کند از نظر دیگر اداره دارایی هم مطابق قانون جیب پزشکان را خالی می کند. نماینده پارلمانی سازمان نظام پزشکی باید رایزنی کند و این مشکلات را حل و فصل کند. مجلس شورای اسلامی قوانین ظالمانه ای علیه پزشکان دارد. امکان پذیر ۵ درصد پزشکان دریافتی مازاد بر تعرفه های قانونی دریافت کنند این قضیه چه ربطی به پزشکانی دارد که مطابق قانون خدمات اراعه می دهند؟

ادامه مطلب
وزارت بهداشت در جذب و نگهداری کادر درمان کوتاهی کرده است

-پزشکان بخاطر هراس از حبس دل و دماغ

جراحی بیماران را ندارند

رئیس نظام پزشکی گرگان در جواب به سوال فرد دیگر مبنی بر این که آیا در سال های تازه شیب تعطیلی مطب ها و درمانگاه ها و نیز ترک شغل پزشکان روال شدت داشته است یا خیر؟ او گفت: آمار دقیقی ندارم اما عملا ۲۰ تا ۳۰ درصد مطب ها تعطیل است یقیناً این به معنی آن نیست که درب مطب بسته است بلکه هنگامی پزشک می بیند مریض در تاثییر عمل جراحی دچار عارضه می شود وپیشاپیش قضیه شکایت بیمار از پزشک نقل است به این علت دل و دماغی برای جراحی ندارد. عملا مطب ها تعطیل است چون جراحان از زیر عمل ها فرار می کنند. برای مثال یک جراح در شهرهای کوچک می تواند عمل کیسه صفرا را انجام دهد اما به علت گمان عارضه سپس از عمل جراحی و خطر حبس و زندان زیر بار عمل جراحی بیمار نمی رود و به بیمار می گویند ما امکانات نداریم و به مرکز بزرگتر ارجاع می دهند.

ادامه مطلب
 بازی با جان مردم با کاهش شدید میزان ارز برای واردات کیت‌های آزمایشگاهی

وی در همین عرصه افزود: در مرکز استان نیز هم چنان جراح از زیر بار جراحی فرار می کند و مریض راهی تهران می شود. برای همین است ما با سیل مراجعات بیماران در بیمارستان امام خمینی تهران روبه رو هستیم و نوبت دهی های طویل علتمی شود مریض به سمت قسمت خصوصی هدایت شود. برخی از مراکز خصوصی در تهران نیز دریافتی خوبی از بیمار می گیرند ما ناظر هستیم که تعداد بسیاری از بیماران خانه و زندگی شان را می فروشند که از بعد هزینه های جراحی در برخی مراکز خصوصی تهران بر همراه شوند. در صورتی که همین عمل قابلیت انجام توسط جراح عمومی در یک شهر کوچک استان گلستان را هم دارد اما قضیه جای فرد دیگر است و مطب ها دقیقا به همین علت تعطیل می باشند.

طبرسا درادامه از نامه نگاری پزشکان متخصص و فوق تخصص که درآمدشان وابسته به مطب است به نظام پزشکی استان گرگان خبر داد و او گفت:  اگر پول منشی، آب و برق و گاز و هزینه نگهداری تجهیزات پزشکی و از همه مهم تر پولی که دارایی از پزشکان می گیرد همه اینها را حساب کنیم یک فوق تخصص که متوسط به بالا بیمار دارد یر به یر مطب را می گرداند. برخی پزشکان می گویند ما در سن ۵۰ سالگی جستوجو چه شغلی باید باشیم که هزینه های زندگی مان را جبران کنیم؟/سازمان نظام پزشکی

 

دسته یندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

About The Author