تعرفه‌های پایین تعداد بسیاری از پزشکان را بلاگر کرده است_دانشجو

تعرفه‌های پایین بسیاری از پزشکان را بلاگر کرده است


به گزارش دانشجو

دانشجو: رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران می‌گوید: تعداد بسیاری از پزشکان به علت مشکلات اقتصادی و معیشتی به حوزه بلاگری رو آورده‌اند. زیاد از پزشکان تلاش دارند از طریق فضای مجازی هم کسب درآمد کنند تا بتوانند زندگی خود را بچرخانند.

ایرج خسرونیا با گفتن این که مطابق قانون سازمان نظام‌پزشکی سرزمین، تبلیغ دارو در فضای مجازی باید بر پایه قانون باشد در غیراینصورت تعقیب و پیگرد قانونی دارد، افزود: به خصوص اگر فرد پزشک نباشد. الان تعداد بسیاری از بلاگرهای حوزه سلامت را می‌بینیم که اصلا پزشک نیستند و تبلیغات‌شان کاملا غیرقانونی است و سازمان نظام‌پزشکی و وزارت بهداشت باید پیگیر این نوشته باشند و سرسری از کنار آن نگذرند.

او می‌گوید: تجویز و تبلیغ دارو در فضای مجازی بدون گرفتن شرح حال بیمار و بدون در نظر گرفتن شرایط او می‌تواند عوارض و صدمه‌هایی به همراه داشته باشد. متاسفانه الان هر پیجی را باز می‌کنید، همه مشغول تبلیغ یک دارو یا مکمل می باشند و فقط هم برای فروش و سودآوری است. در حالی که یک مکمل که زیاد‌ها فکر می‌کنند خطری ندارد، می‌تواند خطرات و عوارض بسیاری برای فرد مصرف‌کننده داشته باشد.

ادامه مطلب
ژنتیک تنها عامل ۵ درصد از سرطان‌ها است

نسخه لاغری می‌پیچند!

متاسفانه عده‌ای از پزشکان بلاگر تنها به حوزه و رشته کاری خود رضایت نمی‌دهند و با دقت به موج ایجادشده در جامعه، پا را در کفش پزشکان دیگر رشته‌ها نیز می‌کنند و پیشنهاد‌هایی به کاربران اراعه خواهند داد که در حوزه دانش و تخصص‌شان نیست. برای مثال پزشک عمومی در عرصه پوست و زیبایی محتوا تهیه می‌کند و به اشترک می‌گذارد، یا مدام در عرصه بهداشت روان ویدئو می‌سازد، یا درمورد رژیم‌های غذایی لاغری گوناگون اظهارنظر می‌کند، بدون آن که دانش این کار را داشته باشد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
آمار زنان مبتلا به HIV نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است

خسرونیا در این رابطه می‌گوید: هیچ پزشکی نباید در حوزه پزشک دیگر ورود کند. الان زیاد‌ها را می‌بینیم که پزشک عمومی می باشند اما در پیج خود درمورد رژیم لاغری و چاقی محتوا تشکیل می‌کنند. درحالی‌که در عرصه تغذیه و رژیم لاغری فقط متخصص تغذیه می‌تواند اظهارنظر کند و رژیمی را تجویز کند. چون شرایط هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و به این علت رژیم غذایی هر فرد باید مطابق شرح حال، جنسیت، سن و دقت به بیماری‌هایی که دارد، تعیین شود. برخی از افراد چاق می باشند اما چربی خون پایینی دارد. اگر مدام برای این چنین فردی قرص چربی تجویز کنیم، اذیت می‌شود و صدمه می‌بیند. یا فرد لاغری که دوست دارد چاق شود، نمی‌توان فقط مواد قندی برای او تجویز کرد. بعد حتی پزشک عمومی هم نمی‌تواند در کار همکاران رشته‌های دیگر دخالت کند.

ادامه مطلب
شورای عالی بیمه در تعیین تعرفه‌‌های پزشکی از مسیر خود خارج شده است

مشکلات مالی، پزشکان را بلاگر کرد

تعداد بسیاری از پزشکان به علت مشکلات اقتصادی و معیشتی به حوزه بلاگری رو آورده‌اند. این حرفی است که رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: الان زیاد از پزشکان تلاش دارند از طریق فضای مجازی هم کسب درآمد کنند تا بتوانند زندگی خود را بچرخانند. به همین علت سراغ تبلیغ رژیم‌های غذایی – حتی به غلط -، پوست و زیبایی، بوتاکس و کارهای دیگر رو آورده‌اند. حتی زیاد از پزشکان حرفه خود را تحول داده‌اند و داخل کار فروش دلار و بساز و بفروش ساختمان و مشاور املاک و از این قبیل کارها شده‌اند. این نوشته هم برای دولت ناپسند است و هم برای خود پزشکان. درست است که سود مالی دارد اما خب از جرگه طبابت دور خواهد شد و این اصلا در شأن یک پزشک که این همه سال درس خوانده، نیست./همشهری

ادامه مطلب
وزارت بهداشت در جذب و نگهداری کادر درمان کوتاهی کرده است

دسته یندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

آخرین اخبار ورزشی ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی و اقتصادی را در دانشجو دنبال کنید.

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

About The Author