۵۰ درصد از ایرانی ها دچار بیماری‌های دهان و دندان هستند_دانشجو

۵۰ درصد از ایرانی ها دچار بیماری‌های دهان و دندان هستند


به گزارش دانشجو

دانشجو: معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان، او گفت: نیمی از جمعیت سرزمین از عوارض ناشی از بیماری‌های دهان و دندان رنج می‌برند.

حسین فرشیدی، در همایش پویش ملی سلامت دهان و دندان، او گفت: تعداد بسیاری از بیماری‌ها از جمله فراموشی و سرطان بر تاثییر عدم مراعات بهداشت دهان و دندان است.

او گفت: باید به سبک زندگی سالم برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های غیر واگیر در عرصه بیماری‌های دهان و دندان دقت شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت او گفت: نباید فقط به شناسایی بیماری‌های غیر واگیر و درمان آن اکتفا کرد بلکه باید از ابتلای دیگر هم‌وطنان به این بیماری‌ها از جمله بیماری‌های دهان و دندان پیشگیری کرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مصوبه تعیین ضریب حقوق 1403 از سوی وزیر بهدشت ابلاغ شد_دانشجو

فرشیدی افزود: باید همانند غربالگری سختی خون و دیابت که پارسال در سرزمین انجام شد بیماری‌های دهان و دندان نیز در شبکه نظام سلامت غربالگری شود تا دقت مردم به این بیماری و راه حلهای پیشگیری از آن جلب شود.

وی او گفت: هزینه درمان بیماری‌های دهان و دندان بالاست چون در طول سال‌ها این بیماری‌ها تشکیل شده و درمان نشده باقی مانده است، از این رو باید به خود مراقبتی و دقت به سلامت دهان و دندان در برنامه سلامت خانواده دقت شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه گفت: وزارت بهداشت در فراهم تجهیزات و حمایتاز ترقی سلامت خانواده و افزایش سلامت دهان و دندان با مقصد پیشگیری از ابتلاء به این نوع بیماری‌ها آماده همکاری است.

فرشیدی افزود: منفعت گیری از هوش مصنوعی به اختصاصی برای تشخیص عکس‌های پزشکی در ترقی سلامت دهان و دندان سرزمین سودمند خواهد می بود.

ادامه مطلب
هزینه‌های کمرشکن دارو! | سالم خبر

دسته یندی مطالب

آخرین اخبار ورزشی ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی و اقتصادی را در دانشجو دنبال کنید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

About The Author