جنگ بر سر بازار مانیتور طراحی و قلم نوری_دانشجو

جنگ بر سر بازار مانیتور طراحی و قلم نوری

[ad_1]
به گزارش دانشجو

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درمورد محتوای آن ندارد.

قیمت جهانی بازار تبلت‌ گرافیکی، قلم نوری و مانیتور طراحی در حال رشد است. در حالی که قیمت این بازار در سال ۲۰۱۹ میلادی نزدیک به ۴۷۵ میلیون دلار می بود، در سال ۲۰۲۳ به بیشتر از ۵۳۰ میلیون دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۳۱ به بیشتر از ۱۴۱۵ میلیون دلار افزایش اشکار کند. این افزایش قیمت، تا حد بسیاری به علت عمومی‌تر شدن منفعت گیری از این وسایل در کنار افت قیمت آنهاست. در حالی که در سال‌های قبل منفعت گیری از قلم دیجیتال، زیاد تر در حوزه‌های مرتبط با هنر و تبلیغات می بود،‌ پاندمی کرونا علتروی آوری گسترده به منفعت گیری از آنها در حوزه‌هایی همانند آموزش و کار از راه دور گردید. منفعت گیری‌کنندگان قلم نوری ، دیگر فقط هنرمندان نیستند، بلکه تعداد بسیاری از افرادی که به طور مداوم از رایانه‌ها منفعت می‌گیرند، آن را ابزاری کاربردی برای کار می‌دانند. این چنین افت شدید قیمت برای رقابتی شدن بازار هم به این مساله پشتیبانی کرده است. در سال‌های قبل وجود تقریبا انحصاری شرکت وکام در این حوزه، به این شرکت اجازه داده می بود تا قیمت‌های بالایی برای محصولات خود در نظر بگیرد. ولی ظهور شرکت‌های جدیدی همانند هویون و در کنار آن Xp-Pen و اراعه محصولات با قیمت پایین‌تر پشتیبانی کرد تا هم کاربران راحت‌تر بتوانند این محصولات را خریداری کنند و هم در بازار کشورهای در حال گسترش امکان نفوذ این محصولات زیاد تر شود. اکنون این کشورها تبدیل به مراکزی پر تکاپو برای اراعه انواع هنر دیجیتال، ساخت انیمیشن‌ها و بازی‌های ویدئویی، تشکیل تیزرهای تبلیغاتی، انواع خدمات گرافیکی، عکس سازی، بازاریابی و نظایر آنها شده‌اند. به همین خاطر تلاش طاقت‌فرسایی بین برندهای تولیدکننده تبلت گرافیکی و مانیتور طراحی برای نفوذ هر چه زیاد تر در این بازارها وجود دارد.

هویون که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد، در برابر غول با سابقه‌ای همانند وکام که در سال ۱۹۸۳ تاسیس شده می بود کار سختی داشت. هویون رقابت را با اراعه انواع تبلت‌ گرافیکی معمولی ولی ارزان قیمت اغاز کرد و سال به سال به کیفیت و سطح محصولات خود افزود. دوران کرونا و افزایش تقاضای جهانی که اتفاقا زیاد تر معطوف به حوزه تبلت‌های گرافیکی و قلم‌ نوری‌های ارزان قیمت می بود به هویون اجازه داد تا به شدت رشد کند. مدل‌هایی همانند HS610، H610X و H580X زیاد محبوب شدند. به مرور زمان هویون به قسمت‌های فرد دیگر از بازار قلم‌های نوری یعنی مانیتور طراحی نیز داخل شد. مانیتورهای طراحی این برند با دقت به کیفیت خوب و قیمت زیاد مناسب همان پیروزی تبلت‌های گرافیکی را تکرار کردند و مدل‌هایی همانند Huion Kamvas 16 ، Huion Kamvas 13‌ و Huion Kamvas 22 به فروش‌های خیره کننده‌ای دست اشکار کردند. اما وکام هم چنان در یک حوزه بی‌رقیب مانده می بود: مانیتورهای طراحی سطح بالا و گران‌قیمت. اکنون هویون با اراعه دو مدل Huion Kamvas Pro 19 با قیمت ۱۰۹۹ دلار و Huion Kamvas Pro 27 با قیمت ۱۹۹۹ دلار، که اولی دارای صفحه نمایش ۱۹ اینچی و دومی دارای صفحه نمایش ۲۷ اینچی است، به این حوزه تحت نفوذ وکام دعوا کرده است. هرچند که قیمت این محصولات نسبت به رنج کلی محصولات هویون بالاست ولی نخست این که سطحی کاملا نزدیک دارد و دوم این که هم چنان نسبت به سری Wacom Cintiq Pro قیمتی کاملا اقتصادی اراعه می‌دهد.

کیفیت صفحه نمایش در سری تازه هویون

هویون برای به رخ کشیدن، قوت و کیفیت خود، در داخل جعبه هر دستگاه از این سری گزارش اختصاصی کالیبراسیون همان دستگاه را قرار داده‌ تا به شکلی کاملا شفاف نشان ‌دهد که در تست‌های کالیبراسیون هر دستگاه چه عملکردی داشته و دامنه رنگ و دقت نمایش آن چه مقدار بوده است.

صفحه نمایش این سری از محصولات هویون از نوع IPS و با وضوح عکس 4K است. در ساخت این صفحه نمایش تلاش شده تا اصطحکاک آن تا حد امکان به کاغذ نزدیک شود و ضد بازتاب نور باشد. این صفحه نمایش، تاچ اسکرین (صفحه نمایش لمسی) است و در محیط ویندوز از ویژگی مولتی‌تاچ هم حمایتمی‌کند که به این ترتیب می‌توان کارهایی همانند بزرگ نمایی، ‌کوچک نمایی و حرکت دادن صفحه را با انگشتان به انجام رساند.

ویژگی بسیار این مانیتور طراحی، دقت زیاد بالای آن است. در مدل Kamvas Pro 27 مقدار Delta که پارامتری برای اندازه‌گیری اعوجاج خطوط است کمتر از ۱.۵ بوده، در حالی که در سنتیک پرو ۲۷ وکام این مقدار کمتر از ۲ است. این چنین این دستگاه ۹۸ درصد از رنگ‌های RGB و ۹۹ درصد رنگ‌های sRGB را حمایتمی‌کند که در سنتیک پرو ۲۷ اینچی این مقدار نزدیک به ۹۹ درصد RGB است، یعنی تقریبا دو دستگاه در سطح یکسانی می باشند.

در صفحه نمایش این سری، هویون همه تلاشش را به کار گرفته تا پارالاکس (Parallax) را حل کند. پارالاکس به اختلاف منظر بین نوک قلم و نشانگر روی صفحه نمایش حرف های می‌شود. به گفتن ساده، هنگامی که با قلم روی کاغذ کار می‌کنید، اگر با آن خطی بکشید، پایین‌ترین تکه نوک قلم دقیقا روی کاغذ و روی خط قرار دارد ولی اگر با قلم دیجیتال، روی مانیتور طراحی، خطی بکشید و به نوک قلم دقت کنید، انگار فاصله‌ای بین نوک قلم و خط قرار گرفته است. این نوشته برای ضخامت شیشه مانیتور، صفحه محافظ آن و ناکامی نور است. هرچه مانیتور طراحی کیفیت بالاتری داشته باشد این اختلاف منظر کم می‌شود تا آنجا که در مانیتورهای طراحی زیاد حرفه‌ای همانند همین مدل‌های هویون یا وکام، تقریبا این نوشته حل شده یا زیاد ناچیز و قابل نادیده گرفتن است.

آخرین اخبار ورزشی ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی و اقتصادی را در دانشجو دنبال کنید.

به نظر می‌رسد گسترده‌تر شدن دامنه مصرف‌کنندگان تبلت‌های گرافیکی و مانیتورهای طراحی، انگیزه‌های تولیدکنندگان را برای اراعه محصولات سطح بالاتر افزایش داده است. رقابت شرکت‌های جوانی همانند Huion و XP-Pen و فشاری که به طور روز افزون بر Wacom داخل می‌نمایند، در نهایت به سود این مصرف‌کنندگان همه می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد تا با قیمتی تعداد بسیاری اقتصادی‌تر، خریدی مناسب را انجام بدهند.

دسته یندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]