قانون تازه FTC با فرایند لغو اشتراک پیچیده سایت‌ها مبارزه می‌کند_دانشجو

رئیس FTC

[ad_1]
به گزارش دانشجو

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) قانون جدیدی با نام «کلیک برای لغو» (Click to Cancel) را تصویب کرده که مقصد آن ساده‌کردن فرایند لغو اشتراک برای کاربران است.

بر پایه گزارش بی‌بی‌سی، این قانون شرکت‌ها را ناچار می‌کند تا ثبت‌نام و لغو اشتراک‌ها را به‌یک‌اندازه ساده کنند. این چنین به جهت این قانون، خرده‌فروشی‌ها و سالن‌های ورزشی، باید قبل از تمدید اشتراک یا تبدیل دوره‌های آزمایشی به مطرح‌های پولی، رضایت مشتریان را کسب کنند.

قانون «کلیک برای لغو» قرار است نزدیک به شش ماه دیگر اجرایی شود.

«لینا خان»، رئیس FTC می‌گوید:

«تعداد بسیاری اوقات کسب‌وکارها برای لغو اشتراک‌ها، کاربران را وادار می‌کنند تا فرایند بی‌پایانی را انجام بدهند. قانون FTC به منفعت گیری از این ترفندها آخر می‌دهد و در زمان و هزینه آمریکایی‌ها صرفه‌جویی می‌کند.»

با وجود این قانون تازه، کسب‌وکارها این چنین نمی توانند برای انجام امور مربوط به لغو اشتراک‌های کاربران از یک چت‌بات یا نماینده منفعت گیری کنند.

ادوبی و آمازون؛ متهمان منفعت گیری از فرایند لغو اشتراک پیچیده

شرکت ادوبی

ازجمله شرکت‌هایی که به منفعت گیری از این چنین تکنیک‌هایی متهم‌ شده‌اند می‌توان به آمازون اشاره کرد که FTC سال قبل علیه آن عمل قانونی کرد. در این شکایت آمازون متهم شده که مشتریان خود را فریب می‌دهد تا برای اشتراک‌های سرویس پرایم (Prime) که به‌طور خودکار تمدید خواهد شد ثبت‌نام کنند و لغو آن را دشوار کرده است.

این چنین ادوبی نیز با اتهامات شبیهی مواجه شده است. FTC از این شرکت به‌خاطر فرایند لغو اشتراک پیچیده و هزینه لغو «از قبل اظهار‌نشده» به تهمت نقض قوانین حمایتاز مصرف‌کننده شکایت کرده است.

آمازون و ادوبی این ادعاها را رد کرده‌اند.

آخرین اخبار ورزشی ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی و اقتصادی را در دانشجو دنبال کنید.

پیش‌ازاین در بریتانیا نیز قانونی با گفتن «بازارهای دیجیتال، رقابت و مصرف‌کنندگان ۲۰۲۴» معارفه شده می بود که اهداف شبیهی دارد. مطابق آن قانون، کسب‌وکارها تا قبل از امضای قرارداد اشتراک، باید اطلاعات آشکار و شفافی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.

دسته یندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]