کم شدن فروش آیفون و افزایش فروش هواوی در بازار موبایل چین + نمودار_دانشجو
[ad_1]
به گزارش دانشجو
در سهماهه سوم ۲۰۲۴، فروش آیفون اپل در چین ۰.۳ درصد افت یافت. در روبه رو رقیب آن، هواوی، افزایش ۴۲ درصدی ثبت کرد. ویوو که عمدتاً تلفنهای ارزانقیمت میفروشد، با سهم بازار ۱۸.۶ درصدی در رتبه اول قرار گرفت. بعد از ویوو، اپل در جایگاه دوم و هواوی در جایگاه سوم دیده خواهد شد.
بر پایه تجزیهوتحلیل شرکت IDC، هواوی -سپس از اپل با ۱۵.۶ درصد از سهم بازار- با ۱۵.۳ درصد از سهم بازار چین در جایگاه سوم قرار دارد. یقیناً فروش تلفنهای هوشمند این شرکت چینی نسبت به زمان شبیه سال قبل ۴۲ درصد رشد کرده است.
غول فناوری چینی با معارفه سری Pura 70، موقعیت اپل را بیشازپیش به چالش کشیده است. از سویی، اپل در چین با مشکلات فرد دیگر ازجمله محدودیت منفعت گیری از آیفون در برخی سازمانهای دولتی روبه رو شده است.
مقدار فروش تلفنهای اپل و هواوی در چین
بر پایه گزارش IDC، اپل در سهماهه سوم ۲۰۲۴ از نظر سهم بازار در جایگاه دوم قرار گرفت. این غول فناوری سهمی ۱۵.۶ درصدی از بازار چین را در این دوره به خود تعلق داد که نسبت به ۱۶.۱ درصد در سهماهه سوم سال قبل میلادی افت داشت.
از سویی هواوی با ۱۵.۳ درصد سهم بازار در جایگاه سوم قرار دارد اما فروش تلفنهای هوشمند این شرکت نسبت به زمان شبیه سال قبل ۴۲ درصد رشد کرده است و این شرکت هم چنان به احیای خود در بزرگترین بازار تلفنهای هوشمند جهان ادامه میدهد.
هواوی بعد از معارفه گوشی هوشمند میت ۶۰ که به تراشهای بومی تجهیزمی بود، دچار نبردی شدید اپل در این بازار شد. هواوی در چند سال قبل تحتتأثیر تحریمهای ایالات متحده قرار گرفته که دسترسی این شرکت به نیمهرساناهای پیشرفته را محدود کرده است اما میت ۶۰ هواوی را در بازار داخلی چین احیا کرده است. سپس این شرکت تلفنهای جدیدی ازجمله دستگاهی را که دو بار تا میشود، با نام میت XT، روانه بازار کرده است.
دسته یندی مطالب
[ad_2]