«داد» نگاهی است موشکافانه و مهربان به نوجوانان محبوس در کانون اصلاح و تربیت_دانشجو

«داد» نگاهی است موشکافانه و مهربان به نوجوانان محبوس در کانون اصلاح و تربیت

[ad_1]
به گزارش دانشجو

اجرای این نشست را اکبری نبوی مسئولیت‌دار می بود.

ابوالفضل جلیلی در جواب به پرسشی در رابطه تحول سبک فیلمسازی خود به علت محدودیت‌های اکران، او گفت: این فیلم انگارً تا این مدت مجوز اکران عمومی ندارد، تنها مجوز اکران در جشنواره صادر شده است و محدودیت‌ها جهت تحول سبک فیلمسازی من نشده است.

جلیلی در ادامه در جواب به پرسشی دیگر در رابطه عدم انتخاب نهاد خانواده در انتخاب سوژه آثارش، گفت: به این علت که در حالت جاری نهاد خانواده از هم گسسته شده است و مشکلات معیشتی عمده‌ترین علت این گسست است.

وی در جواب به پرسشی در رابطه چند سمتِ بودن خود در این تاثییر، گفت: به این علت که من در تشکیل آثار خود زیاد موشکافانه عمل می‌کنم به این نتیجه رسیدم که با تدوین خود خروجی بهتری حاصل خواهد شد.

این کارگردان درباب مقدار تأثیرگذاری این فیلم بر نوجوانان محبوس در کانون اصلاح و پرورش، پافشاری کرد: به این باورم که ورای نوشته فیلم، محبت به نوجوانان کانون اصلاح و پرورش با ارجاع به توانایی شخصی خودم به شدت اثرگذار است، این دقیقاً همان کاری است که ما انجام ندادیم.

وی در جواب به پرسشی مبنی بر علت نرسیدن آثار این کارگردان به اکران عمومی، گفت: این نوشته را باید از مسئولان وابسته سوال کرد!

جلیلی در رابطه شیوه فیلمسازی خود، گفت: فیلمسازی من همانند آثاری که مبتنی بر پول و بودجه‌های رانتی و دولتی نیست، و از بهترین‌ها در کار خود منفعت گیری نمی‌کنم که به سراغ بهترین نویسنده و بازیگر و … بروم، من با عوامل و گروهم زندگی می‌کنم و تلاش می‌کنم که آثارم را به عریان‌ترین شکل ممکن اراعه دهم.

سید امیر سیدزاده در ادامه نشست در رابطه توانایی همکاری با ابوالفضل جلیلی، فرمود: توانایی زیاد خوبی می بود چون ابوالفضل جلیلی می‌کوشد تا نسخه‌ای برای اصلاح و پرورش نوجوانان بپیچد، به عبارت بهتر تلاش او بر این است که بتواند شیوه مساعد از پرورش گروه سنی نوجوان اراعه دهد که از مدرسه تا جامعه، به چه روشای باید با نوجوانان خود برخورد کنیم تا به بزهکاری دچار نشوند و فیلمسازی ابوالفضل جلیلی طبیعتاً برگرفته از شخصیت ایشان است و این فیلم هم همانند آثار قبل ایشان در حال قصه‌گویی است که به نظر من فیلمسازی ایشان روز به روز در حال پیشرفت است.

کاوه دارایی نیز در جواب به سوال قبلی، افزود: آقای جلیلی زیاد تر به شیوه شهودی پیش می‌روال و عاشقانه فیلم می‌سازند، اما کار کردن با ایشان زیاد سخت اما توأم با همه سختی‌ها، لذت‌قسمت است.

آخرین اخبار ورزشی ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی و اقتصادی را در دانشجو دنبال کنید.

ابوالفضل سلیمی نیز از توانایی همکاری با جلیلی، او گفت و همین طور گفت: در برهه‌ای که این همکاری رقم خورد من سن زیاد مقداری داشتم و نقطه عطف مهمی در زندگی من می بود که در کنار ایشان بتوانم به ایفای نقش بپردازم و سینما و بازیگری را بهتر فهمیدن کنم؛ با اهمیت ترین شاخصه سینمایی ابوالفضل جلیلی این است که خریدنی نیست و من به شخصه ناظر پیشنهادهای کلان به او در جهت گرفتن یک نقش کوچک بودم که او قاطعانه نپذیرفته است.

محمدرضا بختیاری نیز در ادامه، در باب سوال قبلی، افزود: جلیلی آبشار صداقت است، بی‌پیرایه بودن او در کار و زندگی شخصی او، آدم را به وجد می‌آورد.

شهاب‌الدین طباطبایی گفت: من اولین کار سینمایی خود را که با آقای جلیلی کار کردم و ممنونم از اعتمادی که ایشان به من کردند.

سپس مسعود امین ناجی، گفت: چندروز پیش از معارفه اسم فیلم «داد»، یک پیامی نوشتم برای اکتای براهنی که مضمون آن این می بود که من چطور می‌توانم در درد اکران نشدن فیلم «پیر پسر» با تو همدردی کنم.

وی نقل کرد: من اگر وجود دارم برای پدر و مادری است که هزاربار به من انها گفتند که برو و نومید نشو؛ در کنار علاقه‌ای که به آقای جلیلی دارم من سال‌ها دلم می‌خواست که در حوزه بازیگری دیده شوم و امیدوارم که جشنواره برای ما و همه آثار روشن‌ترین جشنواره باشد، در آخر می‌خواهم بگویم که آقای براهنی اگر صدای من را می‌شنوید امیدوارم که روزی برسد که سینمای ما از اندیشه شما منفعت گیری کند چرا که زیاد به آن نیازمندیم.

حسین نوابی صدابردار این فیلم سینمایی در آخر در جواب به سوال توانایی همکاری با کارگردان «داد» تصریح کرد: من نزدیک به ۱۸ سال است که با آقای جلیلی در کسوت صدابردار فعالیت می‌کنم، هم من و هم کل گروه آقای جلیلی تلاش می‌کنیم زیاد تر از ایشان زندگی کردن را بیاموزیم.

دسته یندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع