(بازی را بکش) تقدیم به رضا بابک، مرضیه برومند و تقدیر از عادل فردوسی پور_دانشجو

(بازی را بکش) تقدیم به رضا بابک، مرضیه برومند و تقدیر از عادل فردوسی پور

[ad_1]
به گزارش دانشجو


به گزارش

خبرگزاری موج


، در هفتمین روز از جشنواره چهل و سوم، نشست سوال و جواب فیلم سینمایی بازی را بُکش با اجرای محمدرضا مقدسیان و با وجود محمدابراهیم عزیزی (نویسنده و کارگردان)، مصطفی کیایی (تهیه‌کننده)، حسین جلیلی، (مدیر فیلم‌برداری)، نیما جعفری جوزانی (تدوین‌گر)، محسن کیایی ، متین حیدری‌نیا و پوریا رحیمی سام (بازیگران) برگزار شد. در این نشست، عوامل فیلم از سختی‌های ساخت تاثییر، تحقیق در فضاهای فوتبالی، نقش جسارت در تشکیل این چنین آثاری و چالش‌های پرداختن به نوشته فساد در فوتبال سخن انها گفتند.

در ابتدای این نشست، مصطفی کیایی تهیه‌کننده فیلم تاثییر خود را به دو بازیگر پیشکسوت سینما،تئاتر و تلویزیون رضا بابک و مرضیه برومند تقدیم کرد و او گفت: از این که سپس از هفت سال به جشنواره فیلم فجر بازگشته‌ام، زیاد خوشحالم.

او درمورد فیلمنامه و روال تشکیل فیلم گفت: من از طریق محمد بحرانی با فیلمنامه این کار آشنا شدم. با دقت به فضا و مضمونی که داشت، حس کردم این متن قابلیت تبدیل شدن به یک فیلم خوب را دارد. فیلم ساختن در فضای التهاب و پرهیجان فوتبال، چالش‌ها و سختی‌های خود را داشت، اما در نهایت خوشحالم که این فیلم ساخته شد.

محمدابراهیم عزیزی، کارگردان فیلم، درمورد شکل‌گیری ایده اولیه او گفت: در ابتدا قرار می بود همراه همسرم فیلمی مختصر بسازم درمورد ماجراهایی که بین دو نیمه در رختکن پیش می‌آید. بعدها همسرم یک خبر فوتبالی دید و آن را به من نشان داد. با مقداری پرداخت و او مباحثه درمورد آن، به طرحی کلی از مفهوم «تبانی» در فوتبال رسیدیم. یکی از دوستانم فیلمنامه را به دست مصطفی کیایی رساند و در نهایت، فیلمنامه تاثییر نوشته و فیلم ساخته شد.

آخرین اخبار ورزشی ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی و اقتصادی را در دانشجو دنبال کنید.

او درمورد تحقیقات میدانی فیلم فرمود: ما به قهوه‌خانه‌ها سر می‌زدیم و در لوکیشن‌های گوناگون تحقیق می‌کردیم. آن‌جا با شخصیتی شگفت آشنا شدم که من را تهدید می‌کرد اگر فیلم‌برداری کنی، دوربینت را می‌شکنم و مقداری ما را ترساند. ساختن این فیلم زیاد تر از پول، نیاز به جسارت داشت که خوشبختانه گروهی جسور پای فیلم آمدند و کار ساخته شد.

عزیزی با اشاره به رویکرد فیلم در نمایش فساد او گفت: این‌که ما به موضوعاتی درمورد فساد اقتصادی بخندیم و موقعیت و تاثییر را کمدی بسازیم، کم‌لطفی کرده‌ایم. چون این نوشته زیاد تلخ و تراژیک است.

محسن کیایی، بازیگر این فیلم، درمورد توانایی وجود در این پروژه او گفت: در چند سال قبل، جدا از آثار کمدی، در فیلم‌های جدی تعداد بسیاری نیز ایفای نقش کرده‌ام. ابتدا قرار می بود در این پروژه اندوخته‌گذاری کنم و فیلم را تشکیل کنیم. اما سپس، کارگردان به من این نقش را نظر داد و ما اغاز به مذاکره درمورد مختصات شخصیت کردیم.

او درمورد چالش‌های این نقش افزود: این کاراکتر برای من زیاد سخت و پیچیده می بود. به‌خصوص لهجه داشتن این نقش، چالش را زیاد تر هم می‌کرد. در این مسیر، سودابه جعفرزاده و پوریا رحیمی سام پشتیبانی تعداد بسیاری به من کردند. امیدوارم توانسته باشم این نقش را به‌خوبی اجرا کنم.

محسن کیایی درمورد فضای کلی فیلم و نحوه پرداختن به فساد در فوتبال او گفت: من نمی‌توانستم رئیس فدراسیون فوتبال را بیاورم و درمورد او سخن بگویید کنم یا از اسامی خاصی منفعت گیری کنم. این کار می‌شد یک گزارش خبری یا مستند، اما در سینما، ما درام و قصه را تعریف می‌کنیم.

پوریا رحیمی سام، دیگر بازیگر فیلم، او گفت: زیاد تر پسربچه‌های ایرانی، رویای فوتبالیست شدن را گوشه ذهن خود داشته‌اند. همه ما درمورد فوتبال سخن می‌زنیم و دقیقه نودهایی را به یاد داریم که آرزو می‌کردیم ای‌کاش نتیجه تنها حاصل یک حادثه باشد.

او درمورد انگیزه‌اش از بازی در این فیلم اظهار کرد: اندازه نقش برای من اهمیت ندارد. زیاد تر دوست دارم حتی در زمان وقتی محدود، نقش متفاوت و تأثیرگذاری را بازی کنم. من برای این اثرسینمایی وزن کم کردم و همه احساسات کاراکتر را بازدید کردم. این که در طول تشکیل، ما شانس او مباحثه با کارگردان را داشتیم، به خلق هرچه بهتر کاراکتر پشتیبانی کرد.

محمد بحرانی، بازیگر فیلم، درمورد نقش خود در این تاثییر او گفت: من از سودابه جعفرزاده و پوریا رحیمی سام برای کمکی که در یادگیری لهجه به من کردند زیاد سپاس می‌کنم.

او با اشاره به علاقه‌اش به فوتبال فرمود: من فوتبال را زیاد دوست دارم. ابراهیم عزیزی را از دوران دانشکده می‌شناسم و می‌دانم که در برهه‌ای می‌توانست فوتبالیست شود، اما مسیرش جوری رقم خورد که فیلمی فوتبالی بسازد.

بحرانی در آخر از عادل فردوسی‌پور سپاس کرد و او گفت: او در مسیر ساخت این فیلم زیاد به ما پشتیبانی کرد. می‌دانم که او سال‌ها با فساد در فوتبال مبارزه کرده است.

حسین جلیلی، مدیر فیلم‌برداری فیلم، نیز گفت: همه قواعدی که در این کار منفعت گیری شده است، برآمده از نگاه مستندگونه کارگردان است. من بر همین مبنا تلاش کردم به فیلم و کارگردان پشتیبانی کنم. ما روزانه پلان‌ها و سکانس‌های روز سپس را چک می‌کردیم تا به نتیجه‌ای هماهنگ برسیم.

نیما جعفری جوزانی، تدوین‌گر فیلم، نیز درمورد چالش‌های تدوین این تاثییر او گفت: قسمت بسیاری از تدوین این فیلم بر پایه دکوپاژ کارگردان است. فیلم، فضایی التهاب و ورزشی دارد. نقطه‌گذاری در تدوین این چنین فیلم‌هایی کار سختی می بود و خوشحالم که درنهایت، این کار ساخته شد.

مصطفی کیایی در آخر نشست اصرار کرد: ما توانایی کار در فضاهایی که به مسائلی همانند فساد اقتصادی می‌پردازد را در آثاری همانند «خط اختصاصی» و «بارکد» داشتیم. ماموریت ما مطرح قضیه است و اراعه راه‌حل برای آن بر مسئولیت مسئولان و جامعه‌شناسان خواهد می بود. رسالت هنرمند، نشان دادن حقیقت‌هایی است که رخ می‌دهد.

 



دسته یندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع