در شورای عالی بیمه نماینده‌ای از مردم نداریم_دانشجو

در شورای عالی بیمه نماینده‌ای از مردم نداریم

[ad_1]
به گزارش دانشجو

دانشجو: عضو کمیسیون بهداشت و درمان، او گفت: اعضای مهم شورای بیمه، خریداران خدمات می باشند و به فکر سود خود می باشند. متاسفانه در شورای عالی بیمه نماینده‌ای از مردم نداریم و تنها نماینده نظام پزشکی و وزارت بهداشت در این شورا وجود دارند.

منصور علیمردانی این چنین افزود: قوت خرید پزشکان افت یافته است و یکی از دلایل دریافت مبالغ فراتر از تعرفه همین نوشته است. اشکال در تعرفه‌های پزشکی و این که شورای عالی بیمه نمی‌تواند نقطه بهینه را تعریف کند، عامل فرد دیگر است که جهت شده ناظر دریافت زیرمیزی توسط پزشکان باشیم.

وی در سوال و پاسخی به برخی سوالات جواب او گفت که در پی می‌آید:

وزارت بهداشت نزدیک به ۱۰۷ همت بدهی دارد، آیا پرداخت این بدهی در بودجه سال آینده پیش بینی شده است؟

۱۰۷ همت مقدار بدهی بیمارستان‌های وزارت بهداشت است. قسمت عمده‌ای از این مقدار، بدهی پرسنلی می بود که بخشی از آن تامین و پرداخت شد و درحال حاضر بیش تر از ده ماه مطالبه پرسنلی نداریم. بخشی از مطالبات وزارت بهداشت از بیمه‌ها است که اگر به موقع پرداخت شود، این وزارتخانه می‌تواند بخشی از بدهی های خود را پرداخت کند.از نظر دیگر متاسفانه تعرفه‌های پایین نسبت به قیمت و هزینه واقعی خدمات بهداشتی در سرزمین علتشده است تا بدهی بسیاری برای وزارت بهداشت تشکیل شود. افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌ها میتواند آن را به حقیقت نزدیک کند و تشکیل بدهی وزارت بهداشت را کمتر کند. تامین ۸۰ هزار میلیارد تومان منبع های مالی از محل فروش سهام دولت و تعلق آن به بدهی بیمارستان‌ها در سال ۱۴۰۳ علتمی‌شود بدهی بیمارستان‌ها به شکل کامل پرداخت شود.

صنعت داروسازی سرزمین به علت عدم پرداخت مطالباتش گله های دارد. در بودجه سال آینده چه اعتباراتی برای پرداخت مطالب داروسازان پیش بینی شده است؟

تولیدکنندگان دارو و واردکنندگان مواد اولیه داروها با دقت به تورم و گرانی کالاها، ناچار به گران کردن داروها شده‌اند؛ چرا که اندوخته در گردش آن‌ها کفاف تشکیل قبلی را نمی‌دهد و امکان پذیر با این وجود، این شرکت‌ها ناچار شوند بخشی از تولیدات خود را متوقف و یا کمتر کنند که این با نیاز سرزمین همخوانی ندارد. دولت باید خود را برای تامین مالی این شرکت‌ها موظف بداند. استجازه‌ای از رهبر انقلاب برای برداشت مبلغی از صندوق گسترش ملی گرفته شد و یک میلیون دلار در سال ۱۴۰۳ به وزارت بهداشت برای تامین مالی شرکت‌های دارویی و پرداخت بدهی بیمارستان‌ها تعلق گرفت. امیدواریم تأثیرات مثبت این پشتیبانی رهبر انقلاب را در آینده‌ای نزدیک ببینیم.

چندین برابر میانگین جهانی، در

ایران مصرف دارو داریم و وزارت بهداشت باید مصرف دارو و تجهیزات پزشکی را در سرزمین کنترل و به حقیقت نزدیک کند. یکی از راهکارهای این نوشته  الکترونیکی کردن پرونده‌های سلامت و نسخه نویسی است‌. قسمت نسخه نویسی محقق شده و درحال انجام است. بدین ترتیب مقدار مصرف دارو برای هر فرد متانسب با تجویز پزشک انجام می‌شود و مانع ذخیره دارو توسط مردم در خانه‌ها و گذشتن تاریخ انقضای آن می‌شود. اگر الکترونیکی کردن پرونده‌های پزشکی اجرایی شود در آزمایشگاه‌ها و تصویربرداری‌های پزشکی نیز از تکرار مجدد آزمایشگاه‌ها و تصویربرداری‌ها جلوگیری می‌شود.

آخرین اخبار ورزشی ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی و اقتصادی را در دانشجو دنبال کنید.

برای ذخیره شش ماهه دارو که به طور مستمر باید ادامه داشته باشد، نزدیک به ۳۰ همت در بودجه ۱۴۰۴ در نظر گرفته شد و این می‌تواند پشتیبانی حال کشورهای داروسازی باشد. با افزایش تعرفه‌های پزشکی، درآمد وزارت بهداشت و پرداختی‌های آن بهتر خواهد شد و پرداخت به ذی سود نهایی نوشته زیاد مهمی می بود که در بودجه امسال در نظر گرفته شده است. درحال حاضر یک ردیف بودجه‌ای خاصی در خزانه تشکیل شده است تا بیمه‌ها بدهی خود را به دانشگاه‌های علوم پزشکی را به خزانه پرداخت کنند و سازمان برنامه و بودجه مطالبات طلب کاران را مستقیما به خود آنان پرداخت می‌کند.

افزایش قیمت برخی داروها در بیمه‌ها پیش بینی نشده است، آیا کمیسیون بهداشت به تعهدات بیمه‌ها در این باره ورود کرده است؟

داروهایی که گران شده است، پیشتر قیمت‌های زیاد پایینی داشته‌اند و عمدتا آمپول‌هایی بودند که قیمت‌های زیر ۵۰۰۰ تومان داشتند. برای کارخانه‌ها صرفه اقتصادی نداشت که این داروها را تشکیل کنند و ناچار می‌شدیم که این داروها را از خارج داخل و ارز از سرزمین خارج کنیم. از نظر دیگر نباید به مقدار درصدی که بیمه‌ها برای داروها پرداخت می‌کنند، فکر کنیم. یعنی بیمه‌ها همان مقدار درصدی که پیشتر پرداخت می‌کردند الان هم پرداخت می‌کنند اما درحال حاضر به علت تورم، مقدار پرداختی بیماران زیاد زیاد تر شده است و به طور کل هزینه درمان و دارو در سرزمین افزایش چشم گیری داشته است. در کمیسیون بهداشت و درمان به جستوجو راه حلی هستیم تا قیمت داروها کمتر به مردم سختی بیاورد. با دقت به این که ارز ترجیحی افزایش اشکار کرده است و ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز دیگر داده نمی‌شود.

هم چنان پزشکانی می باشند که از دستگاه پز منفعت گیری نمی‌کنند و عده‌ای دیگر نیز هزینه‌های ویزیت بالاتری نسبت به تعرفه های رسمی دارند، چه اقداماتی باید انجام داد تا دیگر ناظر این چنین مواردی نباشیم؟

سامانه مودیان مالیاتی به طوری

طراحی شده است که حتی اگر پزشکی به طور نقدی نیز بخواهد مبلغی فراتر از حد مجاز دریافت کند و یا ویزیت خود را به طور نقدی دریافت کند، باز هم مچ او گرفته خواهد شد. از نظر دیگر بعد از مدتی شرایط به گونه ای می‌شود که همه افراد ناچار خواهد شد داروهای خود را از طریق بیمه دریافت کنند و این گونه کد ملی بیمار و دکتر در سامانه ثبت می‌شود. این چنین افرایش اندوخته هر فرد در نهایت اشکار می‌شود و در جای خود مالیات مورد نظر از آن اخذ خواهد شد.

قوت خرید پزشکان افت یافته است و یکی از دلایل دریافت مبالغ فراتر از تعرفه همین نوشته است. اشکال در تعرفه‌های پزشکی و این که شورای عالی بیمه نمی‌تواند نقطه بهینه را تعریف کند، عامل فرد دیگر است که جهت شده ناظر دریافت زیر میزی توسط پزشکان باشیم. از نظر دیگر اعضای مهم شورای بیمه، خریداران خدمات می باشند و به فکر سود خود می باشند. متاسفانه در شورای عالی بیمه نماینده‌ای از مردم نداریم و تنها نماینده نظام پزشکی و وزارت بهداشت در این شورا وجود دارند. تعرفه‌های پزشکی به طوری نبوده که قوت خرید پزشکان را ثابت نگه دارد. از نظر دیگر جاذبه‌ای که کشورهای اطراف برای پزشکان تشکیل کرده‌اند، وسوسه انگیز شده است.

اقتصاد سرزمین به طوری است که پزشکان را ناچار به مهاجرت می‌کند. قسمت اعظمی از منبع های مالی سازمان تامین اجتماعی که متولی درمان بیمه شدگان است، از یک سوم حق بیمه‌ای می‌آید که از حقوق بیمه شدگان کسر می‌شود.  هنگامی حقوق کارمند و کارگر رقم پایینی باشد، مقدار پولی که به قسمت درمان بیمه تخصیص داده می‌شود، ناچیز خواهد می بود و در نهایت مقدار تعرفه‌های پزشکی و دستمزد پزشکان در سرزمین پایین می آید و معیشت آنان سخت می‌شود.

برخی از تعرفه‌هایی که وزارت بهداشت برای عمل‌های جراحی تعیین کرده زیاد پایین است، به طوری که هیچ پزشکی حاضر به جراحی کردن با این تعرفه نیست.

این جراحی‌ها و عمل‌ها در حال انجام است. ۹۵ درصد از پزشکان ما پاک دست می باشند و مقصد مهم آنان پشتیبانی به بیماران و بهبودی حال آن‌ها است. یقیناً به این علت که منبع های بیمه درمان در کشورمان پایین است، وزارت بهداشت ناچار می‌شود تعرفه‌های پزشکی را پایین بیاورد. از نظر دیگر پایین بودن تعرفه‌های پزشکی انگیزه پزشکان را برای عمل جراحی پایین آورده است. کتاب تعرفه‌های ما مطابق کتاب تعرفه‌های کالیفرنیا نوشته شده است و مقدار درصد تعرفه‌های پزشکی مطابق آن پیش بینی شده است. اما به علت تورم و بی قیمت بودن پول ملی کشورمان، ضریب تعرفه‌های پزشکی در سرزمین ما پایین است./ایسنا

دسته یندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]