دانشمندان مقدار بهینه نشستن، ایستادن، خوابیدن و تحرک در شبانه‌روز را اشکار کردند_دانشجو

شبانه روز متعادل


به گزارش دانشجو

افراد درمورد چیزهایی که برای سلامتی خوب می باشند، یک حس شهودی دارند: ایستادن از نشستن بهتر، ورزش برای سلامت کلی عالی و خواب خوب الزامی است. اما اگر ورزش در شب خواب ما را مختل کند یا علتشود نیاز بیشتری به نشستن اشکار کنیم، این سوال کلیدی پیش می‌آید که فعالیت‌های شبانه‌روز خود را چطور متعادل کنیم تا برای سلامت ما بهینه باشند؟

تیمی از پژوهشگران در یک مطالعه تازه به این سوال با دقت به عوامل ریسک بیماری‌های قلبی، سکته و دیابت جواب داده‌اند. آن‌ها دریافته‌اند که مقدار بهینه خواب ۸٫۳ ساعت است، درحالی‌که فعالیت سبک و فعالیت متوسط تا سنگین هرکدام بهتر است ۲٫۲ ساعت باشند.

شبانه‌روز متعادل چطور است؟

پیشنهاد‌های سلامتی جاری می‌گویند که بهتر است هر هفته ۲٫۵ تا ۵ ساعت فعالیت فیزیکی متوسط تا سنگین داشته باشید. اما پژوهشگران می‌گویند همه فعالیت‌های روزانه شما در سلامت شما تأثیرگذارند. یعنی علاوه بر فعالیت‌های متوسط تا سنگین، وقتی که صرف نشستن، ایستادن، فعالیت‌های سبک (برای مثالً حرکت در خانه یا اداره) و خوابیدن می‌کنید نیز مهم است.

ادامه مطلب
معارفه کتاب «1984»؛ جامعه‌ای هولناک در آینده

تیمی از دانشمندان در هلند و استرالیا به بازدید فعالیت‌های روزانه ۲٬۰۰۰ فرد بالغ پرداختند. شرکت‌کنندگان سنسورهایی می‌پوشیدند که حالت بدن و حرکت فیزیکی آن‌ها را برای هفت شبانه روز زیر نظر داشتند. پژوهشگران به این ترتیب دریافتند که هرکدام از شرکت‌کنندگان شبانه روز خود را به‌طور میانگین چطور می‌گذرانند.

پژوهشگران داده‌های مربوط به محیط دور کمر، قند خون و حساسیت انسولین را نیز جمع‌آوری کردند. سپس داده‌های فعالیت و برسی‌های سلامت را در برابر نشانگرهای ریسک سلامت (همانند بیماری‌ها و سکته قلبی) آزمایش کردند تا مدل خود را بسازند.

ادامه مطلب
محققان می‌گویند ورزش با شدت کم با افت افسردگی ربط دارد_دانشجو

آن‌ها با بازدید هزاران جایگشت گوناگون شبانه‌روز، آن‌هایی را اشکار کردند که ریسک مربوط به بیماری‌های قلبی و قند خون درشان کمتر است. به این ترتیب، پژوهشگران به ترکیبات بسیاری برای نشستن، ایستادن و فعالیت‌های سبک و متوسط تا سنگین در یک شبانه‌روز متعادل رسیدند.

زمان‌زمان بهینه فعالیت‌های شبانه روز

آن‌ها فهمید شدند که این ترکیب‌های وقتی گوناگون با یکدیگر همپوشانی‌هایی دارند. آن‌ها از این همپوشانی‌ها برای تعیین زمان‌زمان بهینه هرکدام از این فعالیت‌ها منفعت گیری کردند.

فعالیت فیزیکی شما زیاد تر از چیزی است که فکر می‌کنید

پژوهشگران دریافتند که فعالیت‌های فیزیکی سبک (یعنی راه‌رفتن با شدت کمتر از ۱۰۰ قدم در دقیقه) ارتباطی قوی با کنترل قند خون دارند. این نوع فعالیت در طول روز به‌قدر کافی انجام می‌شود، بدون آن که شما قصدی برای ورزش سبک داشته باشید.

نتایج نشان خواهند داد که اگر ما نشستن خود را با فعالیت فیزیکی سبک مختل کنیم (برای مثالً به ازای هر ساعت نشستن، ۳ تا ۵ دقیقه راه برویم) متابولیسم خود را تحکیم می‌کنیم؛ مخصوصاً اگر این کار را سپس از نهار انجام دهیم.

ادامه مطلب
کمتر از 7 ساعت خواب شبانه احتمال بیماری قلبی را افزایش می‌دهد

آخرین اخبار ورزشی ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی و اقتصادی را در دانشجو دنبال کنید.

مقدار فعالیت فیزیکی متوسط تا سنگین بالا به‌نظر می‌رسد، اما درواقع پژوهشگران آن را به‌صورت راه‌رفتن با شدت بالای ۱۰۰ قدم در دقیقه تعریف کرده‌اند که دستیابی به آن کار ساده‌ای است.

پژوهشگران می‌گویند این نتایج قطعی نیستند، چون این اولین مطالعه در نوع خود است. این چنین یافته‌ها نشان از یک ربط همبستگی بین فعالیت‌های شبانه‌روزی و ریسک بیماری دارند. یعنی اشکار نیست که این فعالیت‌ها عوامل ریسک را کنترل کرده‌اند، یا شرکت‌کننگان چون عوامل ریسک را نداشتند فعالیت‌های خود را به این صورت انجام می‌دادند.

دسته یندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

About The Author