بنیاد سینمایی فارابی با دست پر به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می‌آید_دانشجو

خدمات سئو سایت


به گزارش دانشجو


بنیاد سینمایی فارابی با ۱۶ گفتن کتاب تازه و اراعه بیشتر از یکصد گفتن کتاب سینمایی و انجمن سینمای جوانان ایران هم با کتاب‌های تخصصی در حوزه سینمای مختصر در نمایشگاه کتاب سی‌و پنجم وجود دارند.

آخرین اخبار ورزشی ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی و اقتصادی را در دانشجو دنبال کنید.


به گزارش

خبرگزاری موج


​، حمیدرضا بشیری‌فراز، مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش فارابی، درمورد وجود بنیاد در نمایشگاه کتاب امسال او گفت: بعد از سال‌ها رکود و توقف در این مرکز، انتشارات بنیاد سینمایی فارابی، امسال در سی‌ وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با بیشتر از یکصد گفتن کتاب در این اتفاقات بزرگ فرهنگی وجود اشکار کرده است.

ادامه مطلب
فردوس کاویانی از دنیا رفت

او با گفتن این که فارابی ۱۶ گفتن کتاب تازه را در این دوره از نمایشگاه کتاب رونمایی می‌کند، افزود: از این ۱۶ گفتن کتاب، ۱۵ تاثییر، تألیفی و حاصل پژوهش و نگارش برجسته‌ترین متفکران عرصه سینمایی در سرزمین است.

 او او گفت: کتاب‌های تألیفی در سطح کاربردی می باشند و تلاش شده تا اندکی از پژوهش‌های فقطً نظری فاصله گرفته شود چراکه سینمای امروز ایران نیازمند تحقیقاتی است که بتواند در بهبود هرچه بهتر حالت سینمای ایران کارآمد باشد. از این رو این هم‌افزایی بین مجموعه بنیاد سینمایی فارابی صورت گرفته است.

مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش بنیاد سینمایی فارابی در خاتمه اظهار کرد: همه تلاش همکاران ما در این مرکز این است که به یک غبارروبی از مطالعات سینما در ایران دست یابیم و بتوانیم پابه‌پای تغییرات مباحث نظری و عملی در عرصه سینما در جهان قدم برداریم. از این رو به سراغ موضوعات تازه مغفول در سینما رفته‌ایم.

ادامه مطلب
اعضای شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران منصوب شدند

انتشارات بنیاد سینمایی فارابی در شبستان مهم مصلای تهران، سالن ۳، راهروی شماره ۱۵، غرفه شماره ۲۷۵ از امروز تا ۲۹ اردیبهشت ماه پذیرای خانواده سینما، اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و عموم علاقمندان هنر هفتم است

این چنین انجمن سینمای جوانان ایران، به سنت هر ساله با ویترینی متنوع از کتاب‌های تخصصی در حوزه فیلم‌مختصر، در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وجود خواهد داشت. انجمن سینمای جوانان ایران، سال‌ها است که به مرجعی تخصصی در حوزه فراهم محتوا و انتشار کردن کتاب‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه سینمای مختصر، تبدیل شده است و دانشجویان سینما، فیلمسازان مختصر و همه علاقه‌مندان به فیلم‌مختصر در این سال‌ها بخشی از نیازهای آموزشی و مطالعاتی خود را از طریق آثار منتشرشده این انجمن، مرتفع کرده‌اند.

 آثار اراعه شده از سوی انجمن سینمای جوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عبارت هستند از: «ژانر در فیلم مختصر» مجموعه مقالاتی به دبیری علمی دکتر رامتین شهبازی، «مدیریت تشکیل فیلم» به قلم محمدرضا پاسدار، مجموعه دو جلدی «تاریخ هنر برای فیلمسازان» نوشته گیلیان مک ایور با ترجمه مجید کیانیان، «فیلم مختصر، سپهر بلند» مجموعه مقالاتی به دبیری منصور براهیمی، «ساخت فیلم مختصر با بودجه صفر» نوشته ریزان هاوس با ترجمه مجید کیانیان، «داستان در فیلم مختصر» نوشته ریک بیرستو با ترجمه پیمان فلاحی، «نوشتن فیلم مختصر» نوشته پاتریسیا کوپر با ترجمه پیمان فلاحی، «داستان‌گویی در فیلم مختصر» به قلم سعید عقیقی، «ساختن یک فیلم مختصر» نوشته روبرتو مولیترنی با ترجمه صنم نادری، «درمورد عکاسی» نوشته سوزان سونتاک با ترجمه فرزانه طاهری، «عکاسی و روان کاوی» نوشته استفن بری با ترجمه زهرا پژوتن و صمد قربان‌زاده، «کشف فیلم مختصر» به قلم سینیتا فلاندو با ترجمه پیمان فلاحی، «ترکی‌بندی عکس در سینما و تلویزیون» نوشته پیتر داخل با ترجمه حمید احمدی لاری و «هنر فیلم مختصر داستانی» نوشته ریچارد راسکین با ترجمه پیمان شوقی.

ادامه مطلب
کدام ذکر و دعا را در پیاده روی اربعین بخوانیم؟

علاقه‌مندان به سینمای مختصر می‌توانند در ایام برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای تهران، با مراجعه به غرفه سازمان سینمایی، ضمن خبر از تازه ترین فعالیت‌های مطالعاتی و پژوهشی انجمن سینمای جوانان ایران نسبت به تهیه آثار فوق عمل کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در محل مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.




آیا این خبر سودمند می بود؟




دسته یندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

About The Author