بزرگترین کتابخانه منطقه در یکی از بزرگترین شهرهای ایران افتتاح خواهد شد_دانشجو

خدمات سئو سایت


به گزارش دانشجو


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: گسترش کتابخانه‌های عمومی به یک فصل پرافتخار در دوره تازه تبدیل شده است.در ماه‌های آینده بزرگترین کتابخانه منطقه در یکی از بزرگترین شهرهای ایران افتتاح خواهد شد.

آخرین اخبار ورزشی ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی و اقتصادی را در دانشجو دنبال کنید.


به گزارش

خبرگزاری موج


، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با گفتن این که تا بحال مجموعه معظمی از رویدادها را پشت سر گذاشتیم تا به ۱۹‌ اردیبهشت رسیدیم و جشن بزرگ کتاب را برگزار می‌کنیم، در ادامه گفت: اردیبهشت با رویدادهای فرهنگی متنوع همانند بزرگداشت عطار، سعدی، فردوسی و خیام همراه است. امسال نمایشگاه کتاب با دهه کرامت و ولادت بانوی بزرگوار حضرت فاطمه معصومه(س) و آخر این دهه ولادت حضرت رضا (ع) است، قرین شده است.

ادامه مطلب
شورای عالی انقلاب فرهنگی چند مناسبت به تقویم افزود

وزیر ارشاد با گفتن این که نمایشگاه سی‌وپنجم با همت خانه کتاب و معاونت فرهنگی و شراکت اصحاب فرهنگ و کتاب برگزار شده است، او گفت: از همه ناشران، نویسندگان و کتابفروشان سپاس می‌کنم که مشعل فروزان فرهنگ‌ را در این کهن سرزمین شعله‌ور نگه داشتند.

او با گفتن این که بنای دولت انقلابی و مردمی تمرکز جدی و گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری است، افزود: ما دوره پررونق فرهنگ و ادب و سرزمین را توانایی می‌کنیم، سال قبل نزدیک به ۱۲۰‌ هزار مجوز کتاب صادر شده که بیشترین عدد در همه سال‌ها است.

به حرف های اسماعیلی، با همه مشکلات در برخی خانواده‌ها به علت مسایل معیشتی و اقتصادی انتظار می‌رود که به حوزه کتاب دقت نشود، ولی مردم کتاب دوست، کتاب را رها نکردند. در سال‌های تازه در حوزه مطالعه رو به افزایش هستیم و بدون مطالعه کتاب درسی و ادعیه به عدد بالایی می‌رسد.

ادامه مطلب
ساعت و زمان بازدید از نمایشگاه رسانه‌های ایران تمدید شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این چنین در ادامه گفت: گسترش کتابخانه‌های عمومی به یک فصل پرافتخار در دوره تازه تبدیل شده است.در ماه‌های آینده بزرگترین کتابخانه منطقه در یکی از بزرگترین شهرهای ایران افتتاح خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به آمار و رقم های‌ در قسمت کاغذ نیز او گفت: در حوزه کاغذ با این که ابتدای دولت را با تشکیل ۵ هزار تنی اغاز کردیم اما سال قبل به خودکفایی در کاغذ کتاب درسی برای ۱۵۵ میلیون جلد کتاب با ۸۰ هزار تن رسیدیم.

او اصرار کرد: امسال با افتتاح مجموعه تازه که نیازی به چوب ندارد، تشکیل کاغذ تحریر به ۱۳۰‌ هزار تن خواهد رسید و در تابستان ۱۴۰۳ از پنج هزار تن به ‌۱۳۰‌ هزار تن خواهیم رسید.

او با گفتن این که از رییس جمهور و دولت سپاس می‌کنم، او گفت: تلاش دولت بر افزایش چتر حمایتی از مخاطبان کتاب می بود و امروز قرار شد در کنار تخصیص یارانه خرید کتاب برای دانشجویان، طلاب و استادان، خرید یارانه‌ای، برای خانواده ۲ میلیونی کارکنان دولت فراهم شود.

ادامه مطلب
داوران راجع به آثار چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر چه انها گفتند؟

اسماعیلی با گفتن این که امسال تحکیم جدی چرخه اقتصاد کتاب را داریم، ادامه‌ داد: در سال تازه برنامه‌های جدیدی را جستوجو می کنیم و عدل فرهنگی در دل نمایشگاه امسال پیش بینی شده تا هر فرد ایرانی با مراجعه به سامانه مجازی خرید کتاب در چند دقیقه بتواند کتاب خریداری کند و ما کتاب‌هایی که با تخفیف خریده است را رایگان به آنها تحویل می‌دهیم.




آیا این خبر سودمند می بود؟




دسته یندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

About The Author