تبلیغ اپل برای آیپد پرو با موج گستردهای از انتقادات روبه رو شد + ویدیو_دانشجو
به گزارش دانشجو
اپل سهشنبه این هفته در اتفاقات «Let Loose» از آیپد پرو تازه با تراشه M4 رونمایی کرد. در حالی که غول کوپرتینویی به گمان زیادً معتقد است که مشتریان خود را با معارفه تراشه تازه در آیپد شگفتزده کرده، اما کاربران شبکههای اجتماعی به سراغ تبلیغ ویدیویی این محصول رفته و بهنوعی از اپل انتقاد کردهاند.
این تبلیغ یک دقیقهای که با گفتن «در هم شکستن!» انتشار شده است، ابزارهای مختلفی از جمله یک شیپور، یک پیانو و مجموعهای از لنزهای دوربین را مشخص می کند که به توسط یک دستگاه پرس هیدرولیک خردشده و در نهایت، یک آیپد پرو تازه را راه اندازی میدهد. «تیم کوک»، مدیرعامل اپل نیز این ویدیو را در ایکس به اشتراک گذاشته است و تا بحال بیشتر از ۱۲ هزار جواب توسط کاربران نسبت به آن اراعه شده است.
با این حال، نظرات برخی کاربران به گمان زیادً چندان موردپسند اپل نیست.
انتقادات کاربران از تبلیغ ویدیوی آیپد پرو M4 اپل
یکی از کاربران در جواب به پست کوک میگوید: «چه فردی فکر میکرد این ویدیو ایده خوبی است؟» شخص فرد دیگر به کوک او گفت:
«آیا این ویدیو یک استعاره به عمد از صدمه تشکیلشده توسط شرکتهای فناوری و هوش مصنوعی به چیزهای مورد قیمت بشریت برای کسب سود است؟ اگر این این چنین است، آفرین!»
برخی کاربران نیز حس کردهاند که این تبلیغ تجاری در قیاس با کارهای قبلی اپل، کمتر دیدنی است. در یکی از پستهای ایکس که به تبلیغ سال ۱۹۸۴ برای معارفه رایانههای شخصی مکینتاش به کارگردانی «ریدلی اسکات» اشاره دارد، نوشته شده:
«احتمالا دفعه سپس بهتر است مجدد ریدلی اسکات را استخدام کنید.»
«پاول گراهام» اندوختهگذار و یکی از بنیانگذاران Y Combinator نیز انتقاد خود نسبت به این تبلیغ را فرمود و آن را توهینی به بنیانگذار فقید غول فناوری، یعنی «استیو جابز» دانست. او در جواب به پست مدیرعامل اپل نوشت:
«استیو هیچ زمان این چنین تبلیغی را نمایش نمیداد. تماشا آن برای او زیاد آزاردهنده خواهد می بود.»
دسته یندی مطالب