مایکروسافت یک هوش مصنوعی جاسوسی برای دولت آمریکا ساخته است_دانشجو

مایکروسافت یک هوش مصنوعی جاسوسی برای دولت آمریکا ساخته است


به گزارش دانشجو

مایکروسافت از سال قبل، برای مشتریان شخصی، تجاری و آموزشی خود، سرویس‌های هوش مصنوعی اراعه می‌کند و اکنون اظهار کرده که برای اولین‌بار، یک سرویس هوش مصنوعی تازه برای اهداف جاسوسی به دولت ایالات‌متحده اراعه کرده است.

بلومبرگ در گزارش خود می‌گوید که این سرویس هوش مصنوعی تازه، که اکنون نامی ندارد، برای سازمان‌های اطلاعاتی ایالات‌متحده همانند CIA ساخته شده است. کار این سرویس در واقع از هفته قبل اغاز شده اما مایکروسافت اکنون آن را به‌طور رسمی معارفه کرده است.

«ویلیام چپل»، مدیر ارشد فناوری مایکروسافت برای مأموریت‌های استراتژیک و فناوری می‌گوید:

«این اولین‌باری است که ما یک نسخه ایزوله [از هوش مصنوعی] – که به اینترنت متصل نیست – داشته‌ایم که در یک شبکه اختصاصی قرار دارد که فقط دولت ایالات‌متحده به آن دسترسی دارد.»

هوش مصنوعی جاسوسی مایکروسافت

چپل در ادامه توضیح می‌دهد که این سرویس هوش مصنوعی تازه مبتنی بر مدل زبانی بزرگ GPT-4 استارتاپ OpenAI است و می‌تواند داده‌ها را بخواند، اما نمی‌تواند از آن‌ها بیاموزد. علاوه‌براین، همانطور که گفتیم، این سرویس قابلیت اتصال به اینترنت ندارد و برای جلوگیری از افشای هرگونه اطلاعات طبقه‌بندی‌شده طراحی شده است.

ادامه مطلب
سونی به گمان زیادً از چین، بزرگ‌ترین بازار موبایل دنیا خارج می‌شود

درحالی که سرویس تازه هوش مصنوعی جاسوسی مایکروسافت اکنون فعال است، گروه‌های اطلاعاتی ایالات‌متحده تا این مدت باید آن را آزمایش و قبول کنند. اشکار نیست که این سرویس چه وقتی آزمایش خواهد شد. این چنین اکنون هیچ اطلاعاتی در رابطه هزینه‌ای که مایکروسافت تصمیم دارد از دولت برای این سرویس هوش مصنوعی جاسوسی بگیرد، وجود ندارد.

در ماه مارس، دفتر امنیت سایبری مجلس نمایندگان ایالات‌متحده منفعت گیری از دستیار هوش مصنوعی Copilot مایکروسافت توسط کارکنان خود را ممنوع خبرداد. مجلس آمریکا حرف های می بود «به‌علت تهدید افشای داده‌های مجلس به سرویس‌های ابری تأییدنشده، خطری برای کاربران آن وجود دارد». مایکروسافت در نوامبر ۲۰۲۳ برنامه‌های خود برای راه‌اندازی نسخه‌ای از Copilot برای کارهای دولتی در تابستان ۲۰۲۴ را خبرداد. از آن زمان، این شرکت تنها حرف های است که هم چنان تصمیم دارد این سرویس Copilot مبتنی بر خدمات دولتی را در اواخر سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی کند.

ادامه مطلب
مایکروسافت نام اج را در اندروید و iOS به «مرورگر هوش مصنوعی» تبدیل کرد

دسته یندی مطالب

آخرین اخبار ورزشی ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی و اقتصادی را در دانشجو دنبال کنید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

About The Author